شناسهٔ خبر: 143975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۳ میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی همزمان با طرح اربعین

تردد استان مرکزی از ابتدای ۲۷ مرداد لغایت پایان ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به رشد ۵درصدی ترددهای جاده‌ای در جاده‌های استان مرکزی در ۱۵ روز گذشته از شروع طرح اربعین گفت: بر اساس تحلیل داده‌های ۷۰ دستگاه سامانه ترددشمار برخط منصوب در راه‌های استان مرکزی، ۱۳ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۱۶۵ تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این بازه زمانی دو میلیون و ۵۷۱ هزار و ۳۰۷ دستگاه انواع وسیله نقلیه به استان وارد و دو میلیون و ۷۹۱ هزار و ۴۳۹ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

به گفته سیفوری، استان مرکزی پس از استانهای تهران و البرز سومین استان پر تردد کشور از لحاظ ترددهای بین استانی است که نشان از اهمیت جاده‌های استان دارد.

وی اظهارداشت: ۱۰ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۵۷۹ تردد مربوط به خودروهای سبک، دو میلیون و ۴۷۵ هزار و ۹۴۸ تردد مربوط به خودروهای سنگین و ۷۰ هزار و ۶۳۸ تردد مربوط به ناوگان اتوبوسی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تردد اتوبوس ها از جاده‌های استان مرکزی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی محور سلفچگان به اراک را پرترددترین محور استان عنوان کرد و گفت: میانگین تردد از این محور برابر با ۵۴۸ هزار و ۳۸۳ وسیله نقلیه بوده است.