شناسهٔ خبر: 144001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

افزایش ۲۳ درصدی تردد زائر از پایانه مرزی تمرچین

5207e921-303a-4bb3-8f35-2b3cb36cc274.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش تردد زوار نسبت به مدت مدت مشابه سال گذشته در پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این رابطه گفت: طبق آمار مرکز  مدیریت راه های استان، تردد به پایانه مرزی تمرچین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۱۰ سایت دوربین نظارتی محورهای  ارومیه –نقده (ایالنلی داغ – سه راهی محمدیار-حیدر آباد-تپه دیدان، نقده-پیرانشهر (گردنه دواب)،پیرانشهر-پایانه مرزی تمرچین (گردنه قمطره-تیرپارک پایانه مرزی تمرچین-یادمان شهدا پایانه مرزی تمرچین-سردرب پایانه مرزی تمرچین-محوطه پایانه مرزی تمرچین) را پایش می کنند که نتیجه این پایش ها میانگین آمار متوسط تردد ۳۳۹۵ خودرو در روز و ۲۵۹  خودرو در ساعت را ثبت کرده اند.

آرامون خاطر نشان کرد: تردد در کلیه محورهای منتهی به پیرانشهر  به صورت روان گزارش شده و با توجه به تردد ناوگان مسافری از پارکینگ های شهرستان پیرانشهر در مسیر پیرانشهر به پایانه مرزی تمرچین، ترافیک این مسیر نیمه روان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:زائران محترم قبل از حرکت از مبدا , با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند و از وضعیت محورهای منتهی به مرز تمرچین مطلع شوند و اپلیکیشن ۱۴۱  که دارای امکاناتی از قبیل محل دوربینهای نظارت تصویری , مجتمع های خدمات رفاهی ,نمازخانه ,جایگاه سوخت و .. را در تلفن همراه خود نصب کنند.