شناسهٔ خبر: 144004 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون اول رییس‌جمهور:

اقدامات زیرساختی انجام شده در گذرگاه‌های مرزی مناسب است

مخبر بذرپاش معاون اول رئیس جمهور اقدامات زیرساختی انجام شده در گذرگاه های مرزی و محل تردد زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر در جریان سفر به خوزستان و بازدید از پایانه مرزی شلمچه گفت: سال گذشته در بازدیدهایی که انجام شد، شاهد برخی گلایه‌های مردم و زائران بودم اما امسال با اقدامات بزرگ جمعی که با محوریت ستاد مرکزی اربعین و با مشارکت و همراهی همه دستگاه‌ها، نهادها و گروه‌های مردمی و جهادی صورت گرفت، شاهد بهبود خدمات و رفع مسائل و نواقص سال گذشته هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور زیرساخت‌های ایجاد شده در مرز شلمچه را مناسب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته در این مرز مشکلاتی به لحاظ زیرساختی وجود داشت که باعث کند شدن تردد زائران شده بود ولی امسال با تلاش سایر دستگاه‌ها و همکاری دولت عراق زیرساخت‌های خوبی در این مرز ایجاد شد که روان شدن تردد زائران را به همراه داشت.

مخبر بیان کرد: با دستور رئیس‌جمهور اربعین سال گذشته آسیب شناسی و گره‌ها نیز رفع شد که در همین راستا، اقدامات خوبی توسط سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای صورت گرفت.

مخبر گفت: پیش از این عبور زائران از گذرگاه‌ها چند ساعت زمان می‌برد ولی امسال با ایجاد زیرساخت‌ها در عرض چند ثانیه زائران با سهولت از گذرگاه‌ها عبور می‌کنند، همچنین سال گذشته مردم با صف‌های چند کیلومتری، معطلی و برخی کمبودها در پایانه‌های مرزی مواجه بودند که دولت امسال با پیگیری شخص رئیس جمهور بر این مسائل تمرکز جدی کرد و کارهای فوق‌العاده ای انجام و ظرف چهار ماه اقدامات اساسی برای تکمیل زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی صورت گرفت.

همزمان با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان خوزستان و با حضور وزیر راه و شهرسازی، نشست هم‌اندیشی در مرکز پایش راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مرز شلمچه برگزار شد.

در این نشست معاون اول رئیس‌جمهور در جریان آخرین وضعیت تردد زوار و ناوگان حمل و نقل عمومی، سامانه‌های مدیریت سفر و ناوگان و اقدامات انجام شده در این پایانه مرزی قرار گرفت.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اکبری معاون راهداری سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای ضمن ارائه گزارشی به معرفی سامانه پایش راهداری وحمل‌ و نقل جاده‌ای و نقش این سامانه در مدیریت ناوگان و تامین وسایل نقلیه مورد نیاز زائران و همچنین گزارشی از آخرین آمار جابجایی در مرزهای شش‌گانه و اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی محورهای منتهی به مرزهای اربعین پرداخت‌.