شناسهٔ خبر: 144061 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر پایش طرح های مسکن خبر داد:

آمادگی بانک سامان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان

شهر تهران مدیر کل دفتر پایش طرح‌های مسکن از آمادگی بانک سامان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیانی که در دریافت وام اجاره از بانک‌ها با مشکل مواجه شده‌اند خبر داد و گفت: متقاضیانی که در دریافت تسهیلات ودیعه مسکن دچار مشکل هستند به سامانه مراجعه و نسبت به تغییر بانک و انتخاب بانک سامان اقدام کنند.

سید احمد خادمیان مدیر کل دفتر پایش طرح‌های مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیاتی تازه از همکاری بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را تشریح کرد و از آمادگی بانک سامان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیانی که مشکلاتی را با بانک های پرداخت کننده تسهیلات دارند، خبر داد.

 وی اضافه کرد : با توجه به اینکه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در بانک‌ها با کندی پیش‌ می‌رود در جلسه‌ای که با حضور وزیر محترم  راه و شهرسازی و مدیرعامل محترم  بانک سامان برگزار شد به جهت رفع مشکلات موجود، مقرر شد تا بانک‌ سامان به متقاضیانی که در دریافت تسهیلات ودیعه مسکن مشکل دارند تسهیلات پرداخت کنند. بنابراین ضرورت دارد تا متقاضیان واجد شرایط با مراجعه به سامانه دریافت تسهیلات مسکن مراجعه و تغییر بانک مورد نظر خود به بانک سامان را  اقدام کنند.

خادمیان ادامه داد: بانک سامان قول مساعد داده تا در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در تمامی شعب بانک  خود در سراسر کشور با مردم و متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند و در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تسریع ایجاد کند.

وی گفت: مستاجران متقاضی استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن با شروط تاهل، فاقد مسکن و دارای اجاره نامه رسمی کدرهگیری دار و همچنین خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال، بانوان سرپرست خانوار دارای حضانت فرزند زیر ۳۵ سال و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال امکان ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن را دارند.

خادمیان افزود: متقاضیان باید وارد سامانه saman.mrud.ir شوند و در قسمت ودیعه، ثبت‌نام را انجام و اطلاعات را تکمیل کنند. از جمله شروط بانک برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن عدم دریافت وام و یا تسویه وام‌های دریافتی پیشین، نداشتن واحد مسکونی به نام متقاضی و ثبت ‌نام در سامانه املاک و اسکان است.

به گفته وی، بعد از طی مراحل و واجد شرایط شناخته شدن، ‌متقاضیان می‌توانند در سامانه، بانک مورد نظر خود را انتخاب کنند. بعد از انتخاب بانک مراحل تشکیل پرونده و پرداخت با ارایه اجاره‌نامه دارای کد رهگیری، انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود که چنانچه افرادی باشند که اجاره‌نامه کدرهگیری دار ندارند با تمهیدات وزارت راه و شهرسازی می توانند در سامانه املاک و مستغلات به نشانی srem.mrud.ir ثبت نام و نسبت به دریافت کد رهگیری رایگان اقدام کنند.

مدیر کل دفتر پایش طرح‌های مسکن ادامه داد: سقف تسهیلات در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهرها و مراکز استان ۷۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. از آنجاییکه وام ودیعه مسکن از جمله وام‌های خرد محسوب می‌شود نیاز به مطالبه دوکارمند رسمی و قراردادی نیست بلکه بانک‌ها باید بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مرکزی از یارانه‌های مردم به عنوان ضامن می توانند  استفاده کنند و در هر صورت ضامن معتبر مورد نیاز بانک است و این مختص به کارمند دولت نیست.