شناسهٔ خبر: 144082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش توان ناوگان حمل و نقل البرز برای جابه‌جایی زائران اربعین

جابه جایی زائر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از افزایش توان ناوگان اتوبوسی استان برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: سفرهای اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اظهار کرد: جلسات هماهنگی برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران از چندین ماه قبل از آغاز طرح سفر اربعین در راهداری البرز به طور مستمر تشکیل شده است.

وی با اشاره اینکه اجرای این طرح از ۲۷ مرداد آغاز شده است و تا ۲۰ شهریورماه ادامه دارد، افزود: از آنجا که در بحث جابه‌جایی زائران، ناوگان حمل و نقل عمومی استان جوابگوی نیاز استان نیست، در حال حاضر برای جابه‌جایی زائران از ناوگان کمکی استفاده می‌کنیم.

این مسئول بیان کرد: برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین سه میز خدمت در پایانه شهید کلانتری کرج برپا شده است که بررسی و برخورد با تخلفات احتمالی و رسیدگی به درخواست‌های زائران حسینی از مهم‌ترین کارکردهای این میزهای خدمت است.

زندی‌فر توضیح داد: با رایزنی‌های انجام شده با فرمانداری‌های شهرستان‌های استان تمام شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که خودروهای پلاک عمومی در اختیار داشتند موظف شدند این ظرفیت را برای جابه‌جایی زائران اربعین در اختیار حوزه حمل و نقل عمومی استان قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین برخی ماشین‌های شهری که شرایط بیابان‌رویی داشتند نیز به این چرخه اضافه شدند تا جابه‌جایی زائران به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال در حوزه جابه‌جایی زائران کمترین مشکل را استان البرز داشته است، افزود: قیمت بلیت برای زائران اربعین از البرز تا مرز مهران برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره، ۸۰۰ هزار تومان، ۳۲ نفره، ۶۳۵ و برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره نیز ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است که این نرخ‌های مصوب در نقاط مختلف پایانه شهید کلانتری برای اطلاع عموم نصب شده است و زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به همکاران اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه شهید کلانتری و همچنین سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ انعکاس دهند.

وی در پایان درباره کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی و جلوگیری از تخلفات اتوبوس‌ها در مسیرهای جابه‌جایی زائران تا مرز مهران توضیح داد: در حال حاضر همه دستگاه‌های خدمت‌رسان در آماده‌باش کامل هستند و پلیس راه و پلیس راهور نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در مسیرهای منتهی به مرزها حضور پررنگ و مستمر داشته و با متخلفان برخورد جدی می‌کنند تا ایمنی زائران به خطر نیفتد.