شناسهٔ خبر: 144104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پایانه مرزی مهران عنوان کرد:

برای موج بازگشت زائرین از مبادی ورودی به خصوص مرز بین المللی مهران برنامه ریزی کرده ایم

بازدید معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از مهران1.JPG معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پایانه مسافربری برکت و پایانه مرزی مهران گفت: برای موج بازگشت زائرین از مرز بین المللی مهران برنامه ریزی کرده ایم

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، شهریار افندی‌زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پایانه های مسافری برکت و پایانه شهید سلیمانی مهران و شرکت در جلسه ارزیابی وضعیت تردد زائرین گفت: در حال حاضر حدود ۲ میلیون نفر از زائرین در کشور عراق حضور دارند، که به تدریج شاهد افزایش روزانه بازگشت این عزیزان هستیم و پیش بینی ما این است که بیشتر این زائرین از مرز بین المللی مهران وارد کشور خواهند شد، لذا تدابیر لازم برای تردد و تأمین وسایل نقلیه صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد با توجه به توسعه زیرساخت‌های استان و کارهای خوبی که برای چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران صورت گرفته است امسال مشکلی برای تردد نداریم و هم اکنون تمرکزمان روی تامین نوگان حمل و نقل است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: نگاه کشور به پایانه مهران است خوشبختانه با به کار گیری سیستمهای نوین علمی و نرم افزارها و دوربین‌های مدیریت پایانه ها را راحت‌تر شده است چند روز آینده را باید بهتر مدیریت کنیم چرا که در موج برگشت خستگی باعث کم تحملی زائرین می شود و در مسیر برگشت وظیفه همه سنگین‌تر است.

شهریارافندی زاده با بیان اینکه طبق تفاهم نامه های صورت گرفته اتوبوس‌های زیادی از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نفت، سپاه پاسداران، وزارت صمت و ... در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است افزود: این اتوبوس‌ها با توجه به وضعیت بازگشت مسافرین بین مرزهای مختلف ورودی تقسیم می شوند، زائرین عزیز می بایست سفر خود را مدیریت کنند و در صورتی که اتوبوس برای مقصد خود وجود نداشت از مسیرهای مختلف برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

بحث بررسی دقیق صورت وضعیت اتوبوسها و برخورد با صورت وضعیتهای جعلی و جلوگیری از این مسائل با کمک نرم افزارها و دوربین‌ها از دیگر مسائلی بود که در جلسه مدیریت حمل و نقل پایانه مسافری برکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.