شناسهٔ خبر: 144124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور به قم بررسی شد

شورای هماهنگی راه و شهرسازی قم در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قم، آخرین وضعیت مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان قم در حوزه ماموریت های وزارت راه و شهرسازی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در این جلسه که به میزبانی اداره کل راه آهن برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۳۵ بند و تکلیف در دور اول سفر رییس جمهور به استان قم در حوزه تکالیف وزارت راه و شهرسازی مصوب شد که بسیاری از آن ها به مرحله عملیاتی و اجرا رسیده است و از این حیث در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی افزود: در سفر دوم گزارش کاملی از اقدامات انجام شده ارائه شود و طرح مصوبات جدید در راستای خدمت به مردم استان باشد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: در طرح این موضوعات، باید ظرفیت دستگاه، بودجه اختصاص یافته، میزان عملیاتی شدن  و اولویت آن برای مردم و استان لحاظ شود تا همچون گذشته نسبت به تعهدات و قول هایی که داده می شود پایبند باشیم.

وی گفت: اعضای شورا، مصوبات و مسائل خود را هرچه سریع تر به دبیرخانه شورا در قالب طرح موضوع، راه حل، هزینه و مدت زمان اجرا ارائه دهند تا قبل از سفر در مسائل این حوزه جمع بندی نهایی انجام شود.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قم در ادامه با اشاره به عملکرد مناسب راه آهن در استان تصریح کرد: از میان مدهای حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی و دریایی به لحاظ صرفه جویی زمان، هزینه، انرژی، ایمنی، حفظ محیط زیست و ....مد حمل و نقل ریلی بهترین نوع است و در این خصوص ناگزیز به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در بخش مسافری و باری خواهیم بود.

وی به اهمیت اتصال ریل به شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود شهرک های صنعتی و در راستای توسعه و آبادانی استان باید از ظرفیت بنادر خشک و اتصال آن ها به خطوط ریلی تدابیر ویژه داشت.

در پایان جلسه، مدیرکل راه آهن گزارشی از آخرین وضعیت این اداره کل، و خدمات ارائه شده در بخش حمل بار و مسافر در طول ایام سال به ویژه اربعین حسینی ارائه کرد.

گفتنی است شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قم، متشکل از هشت دستگاه راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه آهن، هواشناسی، پلیس راه، بانک مسکن و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.