شناسهٔ خبر: 144137 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی خبر داد؛

احداث «هتل فرودگاهی مشهد» کلید خورد

محمودامانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در نشست هم‌اندیشی احداث هتل فرودگاهی مشهد گفت: با توجه به آمار بالای پروازی و تردد مسافران در فرودگاه مشهد و نیز ۲۴ ساعته بودن این فرودگاه و فاصله حدود ۸ کیلومتری تا مرکز شهر مشهد، عدم امکان اقامت موقت در محدوده فرودگاه یکی از مشکلات مسافران غیرترانزیتی و شرکت‌های هواپیمایی است که در این راستا احداث «هتل فرودگاهی مشهد» ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه مشهد محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در نشست هم‌اندیشی احداث هتل فرودگاهی مشهد گفت: با توجه به آمار بالای پروازی و تردد مسافران در فرودگاه مشهد و نیز ۲۴ ساعته بودن این فرودگاه و فاصله حدود ۸ کیلومتری تا مرکز شهر مشهد، عدم امکان اقامت موقت در محدوده فرودگاه یکی از مشکلات مسافران غیرترانزیتی و شرکت‌های هواپیمایی است. ‎

امانی بنی افزود: افزایش درآمدهای غیرهوانوردی، ایجاد تسهیلات مناسب و در خور مسافران داخلی و خارحی و به‌وجود آمدن شرایط و فرصت‌های جدید درآمدی مانند پیست ورزشی، پارک هوانوردی، بازارچه‌های نوآوری و گردشگری، رستوران و... با استفاده از فضای ایجاد شده برای هتل فرودگاهی از جمله اهداف این طرح است.

گفتنی است؛ این نشست با حضور هادی یوسف ‌پورآذری عضو هیئت‌مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها، رسول پوست‌فروشان سرپرست دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی و سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی به میزبانی فرودگاه مشهد برگزار شد.