شناسهٔ خبر: 144145 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد؛

اجرای مطالعات پژوهشی جهت اقتصادی کردن فرودگاه بندرعباس

رامین پور آذری عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با توجه به اینکه در طرح های پژوهشی، ظرفیت‌های اقتصادی نهفته در استان هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است، می بایست زمینه اجرایی شدن مطالعات پژوهشیِ جهت اقتصادی کردن فرودگاه بندرعباس فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هادی یوسف‌پورآذری عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با توجه به اینکه در طرح های پژوهشی، ظرفیت‌های اقتصادی نهفته در استان هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است، می بایست زمینه اجرایی شدن مطالعات پژوهشی جهت اقتصادی کردن فرودگاه بندرعباس فراهم شود.

یوسف‌پورآذری در نشست طرح پژوهشی فرودگاه بندرعباس که در ستاد شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ما پروژه‌های بیشماری وجود دارد که نیمه‌تمام رها شده و هیچ سرانجامی نیافته است.

وی افزود: در کشور ما علاوه بر پروژه‌های نیمه‌تمام، طرح‌های دانشگاهی بسیار زیادی وجود دارد که باوجود فایده بسیار برای توسعه کشور، اما توجه چندانی به آن‌ها نشده است.

عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها گفت: طرح‌های تحقیقاتی فرودگاه بندرعباس از پشتوانه علمی و منطقی برخوردار است و باید با پیگیری استانی و ستادی به مرحله اجرا برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به برنامه بلند مدت این استان در حوزه اقتصادی گفت: هرمزگان در آینده‌ای نه چندان دور به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود و فرودگاه در این تحول بزرگ نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد.

جمشید دلفاردی با بیان اینکه هرمزگان استانی مهاجرپذیر است، گفت: توسعه فرودگاه موجب پاسخگویی به نیاز مردم استان در حوزه حمل‌ونقل می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛وی افزود: توسعه فرودگاه بندرعباس زمانی محقق می‌شود که نسبت به ظرفیت‌های استانی اشراف داشته باشیم و این فرودگاه را به‌عنوان یک بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

گفتنی‌است؛ در این نشست که با حضور علی‌اصغر باریکانی مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، رسول پوست‌فروشان مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایه‌گذاری و محمدرضا زحمت‌کشان مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها برگزار شد؛ پیشنهاداتی درخصوص جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی پارک تجاری فرودگاهی، پارک لجستیک فرودگاهی، پارک آموزش و فناوری حمل‌ونقل و پارک تفریح و تغذیه در فرودگاه بندرعباس مطرح شد.