شناسهٔ خبر: 144147 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

ارتقای جایگاه ارتباطات و ناوبری هوایی پیش‌زمینه ارتقای صنعت هوانوردی است

جلسه شرکت فرودگاه ها عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها گفت: ارتقای جایگاه اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی موجب برطرف شدن بخش عمده‌ای از چالش‌ها و ارتقای صنعت هوانوردی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی قاسم‌زاده عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی گفت: ارتقای جایگاه اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی موجب برطرف شدن بخش عمده‌ای از چالش‌ها و ارتقای صنعت هوانوردی می‌شود.

 قاسم‌زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها، اظهار کرد: حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی بخش حساس صنعت هوانوردی بوده و هرگونه کاستی و کم‌کاری در آن حوزه موجب بروز مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ‌یک از بخش‌های صنعت هوانوردی بی‌نیاز از خدمات ارتباطات و ناوبری هوایی نیست، افزود: این حوزه دارای پهنه گسترده‌ای است که تمام بخش‌های خدمت‌رسان را در صنعت هوانوردی تحت شعاع قرار می‌دهد.

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی با اشاره به لزوم اعمال تغییر در مناصب مدیریتی، گفت: هیچ ماندگاری در منصب مدیریت وجود ندارد که اگر وجود داشت امروز هیچ‌یک از ما در این موقعیت قرار نداشتیم. در همین راستا باید قدر دوران مسئولیت را بدانیم و به بهترین نحو ممکن برای اعتلای صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

در ادامه نیز حسن امجدی دیگر عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: رفت و آمدها در پست‌های مدیریتی همواره منشا خیر و برکت بوده و باید از تجربیات مدیران پیشین در این مناصب استفاده شود.

ایستایی در مدیریت موجب شکست می‌شود

مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و رسیدگی به شکایات شرکت فرودگاه‌ها نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی با ذکر چند فراز از نهج‌البلاغه، گفت: براساس کلام حضرت امیرالمومنین(ع)، از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر خوب داشتن شجاعت است.

محمد یوسف ثقفی افزود: تمامی امور باید پویا و در تحرک باشد، ایستایی باعث شکست می‌شود و برای رشد و پیشرفت چاره‌ای جز اعمال تغییرات در مناصب مدیریتی نیست.

اتفاقات بزرگی در اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی رقم خورده است

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم گفت: در زمان مدیریت آقای بهنام در اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران، اتفاقات بزرگی در این حوزه رقم خورد.

محمد الهی‌نیا اظهار کرد: باتوجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن، چاره‌ای نیست جز اعتماد به دانش متخصصان داخلی که تاکنون این مهم در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی انجام شده و کارنامه آقای بهنام گویای تجربیات و زحمات وی در این بخش از صنعت هوانوردی است.

وی درخصوص محمد حبیب‌الهی که از این پس سکان دار اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی است، گفت: ایشان از متخصصان این حوزه است که امیدواریم با برنامه ریزی مدون، شاهد رشد و پیشرفت بیش از پیش نیروهای متخصص و جوان الکترونیک هواپیمایی باشیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به لزوم همانند پروری در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: از مدیران شایسته و متخصصی نظیر بهنام و حبیب‌الهی انتظار می‌رود تا با تدابیر خود، با سرعت و برنامه دقیق دانش‌های لازم را به مهندسان جوان منتقل کنند و شاهد ارتقای کیفی و توسعه کمی نیروهای این اداره کل براساس یک برنامه ساختارمند باشیم.

مدیران جوان تجربه‌های متخصصان پیشین را مجددا تجربه نکنند

اکبر حسنی مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی در ادامه مراسم تودیع و معارفه ضمن تاکید بر لزوم مستندسازی فعالیت‌های مهم مدیران، گفت: امروز وقت آن نیست که جوان‌ترها تجربه مدیران قبلی را مجددا تجربه کنند بلکه باید با استفاده از دانش و تجربه آن‌ها به سمت نوآوری و توسعه صنعت هوانوردی گام بردارند.

نیکبخت معاون سابق عملیات هوانوردی نیز که در این مراسم حضور یافته بود، گفت: بهنام مدیری ریسک‌پذیر و پاسخگو بود، بدون شک حضور مدیر باتجربه‌ای مثل حبیب‌الهی نیز در اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی، سبب پویایی و توسعه خواهد بود.

در شرایط تحریم، گزینه قوی شدن را انتخاب کردیم

مدیرکل سابق ارتباطات و ناوبری هوایی ایران با اشاره به مدت زمان خدمت در این حوزه، گفت: در مدت ۴۹ ماه فعالیت خود در این اداره کل از نزدیک شاهد ایثار و فداکاری متخصصان این حوزه بودم که اگر از خودگذشتگی آن‌ها نبود، امروز کشور با بحران‌هایی در صنعت هوانوردی مواجه می‌شد.

سیامک بهنام ضمن برشمردن مهم‌ترین اقدامات انجام شده در اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی، تصریح کرد: در شرایط تحریم، گزینه قوی شدن را انتخاب کردیم و امروز متخصصان ایرانی کارهایی را انجام می‌دهند که در دنیا کم‌نظیر است.

وی تاکید کرد: وی تاکید کرد: مهم‌ترین چالش حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی مربوط به موضوع نیروی انسانی است که تا سال ۱۴۰۷ بخش عمده‌ای از نیروهای الکترونیک بازنشست می‌شوند و باید برای پشتوانه‌سازی از هم‌اکنون تدبیر کرد

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛محمد حبیب‌الهی مدیرکل جدید ارتباطات و ناوبری هوایی ایران، در پایان این مراسم گفت: از اینکه در سال‌های پایانی خدمت در شرکت فرودگاه‌ها، بار امانت این حوزه مهم به بنده سپرده شد خدا را شاکرم و امیدوارم بتوانم این بار را به نحو احسن تحویل مدیران بعدی دهم.