شناسهٔ خبر: 144155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی ویژه به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان مسافربری جاده ای مرتبط با انتقال زائران اربعین

به تخلفات شركت ها و رانندگان مسافربری جاده ای مرتبط با انتقال زائران اربعين بصورت ويژه رسيدگی می شود معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: به تخلفات شرکت ها و رانندگان حمل و نقل عمومی بخش مسافر که به انتقال زئران اربعین حسینی مرتبط باشد توسط دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد وحقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی و دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور رسیدگی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، مسلم سمندری معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: میز خدمت، محل رسیدگی به تخلفات شرکت ها و رانندگان حمل و نقل عمومی مسافر اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری کرایه بین شهری طی ایام اربعین در پایانه مسافربری بزرگ آدینه کرمان برپاست و به صورت ویژه به تخلفات شرکت های مسافر و رانندگان رسیدگی می کند.

سمندری خاطرنشان کرد: اخذ کرایه اضافه بر نرخ مصوب، عدم رعایت نکات ایمنی اعم از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، صحبت با تلفن همراه حین رانندگی، معیوب بودن خودرو و....، عدم رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی (عدم توقف برای اقامه نماز، استعمال دخانیات حین رانندگی، بی احترامی به مسافرین، تهدید به پیاده نمودن مسافر و...) از مواردی است که در صورت تخلف رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: توقف بیجا و نامتعارف در طول سفر، ترساندن مسافر به مقصد، حمل مسافر در جعبه، حرکت خارج از مسیر و طولانی شدن زمان سفر و سایر موارد از دیگز تخلفاتی است که مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از هموطنان و زائرین محترم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با ارسال پیام به سامانه 141 اطلاع دهند.