شناسهٔ خبر: 14419 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف شفاف‌سازی بیشتر صورت گرفت ؛

مصوبات کمیسیون ماده ۵، روی سایت راه وشهرسازی خراسان‌رضوی

بهاره بزرگمهر با هدف شفاف‌سازی بیشتر ،مصوبات کمیسیون ماده۵ خراسان رضوی روی سایت اداره کل راه وشهرسازی خراسان قرار گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: این اقدام با هدف شفاف‌سازی تصمیمات گرفته‌شده و یک نظارت عمومی انجام می‌گیرد تا درنهایت متضمن کیفیت و سلامت روند بررسی موضوعات حساسی باشد که به این کمیسیون ارجاع می‌شود. به این ترتیب اداره‌کل  راه وشهرسازی استان خود را در معرض قضاوت و نظارت عمومی قرار می‌دهد.

بهاره بزرگمهر ادامه داد: کمیسیون ماده۵ قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری استان، از مدتی پیش موضوع اطلاع‌رسانی همگانی مصوبات خود را روی سایت اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی به تایید رساند و  در این روند، مصوبات جلسه پس از پایان سیر اداری معمول،بر خروجی این پایگاه قرار گرفت.

این مقام‌مسئول تاکید‌کرد: هدف از این اقدام، تضمین کیفیت و سلامت تصمیمات گرفته شده در این شوراست. توامان با این اتفاق بستر یک نظارت همگانی نیز در این بخش فراهم‌می‌آید تا اشتباهات به حداقل برسد.

وی در پایان افزود: بدین ترتیب شهروندان خراسانی می‌توانند برای اطلاع از نتیجه این جلسات به سایت اداره‌کل راه وشهرسازی مراجعه کرده و در بخش «سامانه مصوبات شهرسازی»، تصمیمات اخذ‌شده در کمیسیون ماده ۵ را ببینند.

کمسیون ماده ۵ در هراستان به ریاست استاندار و یا معاون هماهنگی امور عمرانی و با دبیری اداره کل راه و شهرسازی و عضویت شهردار و مدیران کل جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی به عنوان اعضای دارای حق رای تشکیل می شود و وظیفه بررسی و تصویب همه طرح‌های تفصیلی و نیز درخواست تغییرات این طرح‌ها را به عهده دارد و در کنار کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی عالی ترین مرجع استانی در زمینه موضوعات مرتبط با شهرسازی است./

نظر شما