شناسهٔ خبر: 144261 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه ایلام خبر داد؛

فرودگاه ایلام میزبان ۲۰۴ پرواز مسافری، امدادی و نظامی عملیات اربعین

وحید فروغی زاد مدیر فرودگاه ایلام از میزبانی ۲۰۴ پرواز مسافری و غیرمسافری در جریان عملیات اربعین از ۲۷ مرداد تا ۱۲ شهریور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه شهدای ایلام؛ وحید فروغی‌زاد مدیر فرودگاه ایلام از میزبانی ۲۰۴ پرواز مسافری و غیرمسافری در جریان عملیات اربعین از ۲۷ مرداد تا ۱۲ شهریور خبر داد.

فروغی‌زاد در این خصوص گفت: فرودگاه ایلام به عنوان یک فرودگاه مرزی، میزبان زائرانی است که پس از پرواز به مقصد این فرودگاه از سایر فرودگاه‌های کشورمان، از طریق مرز زمینی راهی کشور عراق می‌شوند.

وی ادامه داد: از ۲۷ مرداد همزمان با آغاز عملیات اربعین حسینی تعداد ۷۸ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه صورت گرفت است که با این پروازها ۳ هزار و ۱۱۷ مسافر ورودی و ۲ هزار و ۹۱۷ مسافر خروجی اعزام و پذیرش شده‌اند.

فروغی‌زاد با بیان این‌که در این بازه زمانی پروازهای غیرمسافری مرتبط با عملیات اربعین در این فرودگاه صورت گرفته است، ادامه داد: تعداد ۳۴ پرواز شامل۲۰ پرواز هلال‌احمر و ۱۴ پرواز آواسلامت در کنار ۹۲ پرواز غیرمسافری(نظامی) در این فرودگاه نشست و برخاست کرده‌اند.