شناسهٔ خبر: 144263 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۴۳درصدی اعزام زائران ازبعین از قزوین/زائران برای بازگشت برنامه‌ریزی کنند

زائران اربعین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از رشد ۴۳درصدی اعزام زائران با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان خبر داد و از زائران خواست با توجه به موج سنگین بازگشت به منظور جلوگیری از ازدحام و معطلی بیشتر، پس از انجام زیارت برای بازگشت به کشور اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: امسال تعداد زائران اربعین نسبت به سال های گذشته با رشد قابل توجهی مواجه شده و همین امر، مدیریت و برنامه ریزی و ساماندهی زائران به ویژه در بازگشت از کربلای معلی را حساس تر می کند.

حق لطفی با اشاره به آماده سازی ۹۰دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای قزوین برای جابه جایی زائران گفت: تمهیدات لازم از سوی این اداره کل برای بازگشت زائران اندیشیده شده و از ۲روز گذشته به طور میانگین روزانه ۳۰دستگاه اتوبوس اقدام به بازگرداندن زائران از مهران به قزوین می کنند.

وی با بیان اینکه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی تا بازگشت آخرین گروه از زائران ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از۱۵روز گذشته تعدادی از کارکنان این اداره کل در پایانه مرزی مهران مستقر هستند و هدایت و ساماندهی زائران را انجام می دهند.

به گفته حق لطفی تاکنون کمبودی از نظر تامین ناوگان حمل و نقل برای زائران وجود نداشته اما در صورتی که جمعیت زائران یکباره به کشور بازگردند احتمال کمبود اتوبوس به ویژه در برخی خطوط وجود دارد از این رو از زائران درخواست داریم مدت اقامت در کربلا را کاهش داده و تا پیش از اربعین به کشور بازگردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود:آن دسته از زائرانی هم که با خودروی شخصی به مرزها مراجعه کرده اند نیز می توانند در نذر همسفر اربعین شرکت کرده و زائران پیاده و جامانده را با خود همسفر کنند.