شناسهٔ خبر: 144264 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

ناوگان مورد نیاز برای بازگشت مسافران اربعین به مرزها اعزام می‌شوند

امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به برآورد تقاضای سفرهای بازگشت زائران که تا آخر هفته جاری به اوج می‌رسد، ناوگان مورد نیاز از استان‌های سراسر کشور به مرزها اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در نشست ویدئو کنفرانسی هماهنگی و برنامه‌ریزی سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی با بیان این که با توجه به پیش‌بینی‌ها موج بازگشت زائران از عراق از امروز آغاز خواهد شد، گفت: این سازمان برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت به کشور، همه توان و ظرفیت خود را به کار می‌گیرد تا زائران با کمترین معطلی به مقصد شهرهای خود جابه جاشوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص تأمین ظرفیت کافی ناوگان حمل و نقل جاده ای ادامه داد: با توجه به برآورد تقاضای سفرهای بازگشت زائران که از امروز آغاز و تا آخر هفته جاری به اوج می‌رسد، ناوگان مورد نیاز از استان های سراسر کشور به مرزها اعزام می‌شوند .

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید برنظارت مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور در تأمین ناوگان و پایش حضور ناوگان در مرزها افزود: امکان رصد و ردیابی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از ابزارها و امکانات سیستم‌های هوشمند و سامانه داپ فراهم شده است و موقعیت ناوگان از زمان حرکت از مبداء سفر تا رسیدن به پایانه‌های مرزی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

امانی توضیح داد: هم‌اکنون تعداد ناوگان کافی در مرزهای کشور برای حمل و نقل زوار وجود دارد و حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران مستقر هستند که در روزهای آتی این تعداد افزایش می‌یابد.

در این نشست محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گزارشی از آخرین وضعیت تردد زائران از مرزهای کشور و صورت وضعیت‌های صادره از سوی شرکت‌های حمل و نقل مسافری بیان کرد و افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای تامین ناوگان براساس پیش بینی‌های لحظه‌ای تقاضای سفرها و حضور زائران در مرزها انجام می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در قرارگاه اربعین حسینی و هدایت عملیات جابه جایی زائران ایرانی و خارجی ارایه کرد و افزود: دراین ایام علاوه بر زائران ایرانی، زائرانی از کشورهای پاکستان و افغانستان هم به کشور وارد شدند که برای خدمات‌رسانی به این زائران نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.