شناسهٔ خبر: 144317 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

​اجرای مفاد کنوانسیون مارپل با بهره‌برداری از مرکز تسهیلات و بازیافت مواد زائد کشتی‌ها در بندر امام(ره)

بازیافت کشتی‌ها مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مرکز تسهیلات و بازیافت پسماند کشتی‌ها با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با هدف اجرای مفاد کنوانسیون مارپل در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به عضویت کشورمان در معاهدات بین المللی دریایی و لزوم اجرای مفاد آن، هدف از فعالیت این مرکز را گامی مهم در حفاظت از محیط زیست دریایی عنوان کرد: با مشارکت بخش خصوصی در مساحتی معادل ۲۱ هزار متر مربع احداث شده است.
گرایلو در تشریح ویژگی‌های این مرکز توضیح داد: این مینی پالایشگاه شامل ۴ مخزن ۳۲۰۰ متر مکعبی ذخیره مازوت، چهار هزار تن فضای ذخیره مواد زائد نفتی دریافتی از کشتی‌ها، واحدهای تصفیه مواد زائد نفتی، دستگاه‌های زباله‌سوز و واحدهای تفکیک زباله است که فرآیند دریافت زائدات و پسماند کشتی‌ها و بازیافت در آن صورت می‌گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: به دنبال فعالیت این مرکز، ضمن افزایش سهم از بازارهای صادراتی فرآورده‌های نفتی، زمینه برای توسعه بازارهای بین‌المللی فراهم آید.