شناسهٔ خبر: 144323 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از یکم الی ۱۲ شهریورماه سال جاری؛

۳۹۲ هزار نفر زائر از استان کرمان به مرزهای شلمچه، مهران و چذابه اعزام شده اند

392 هزار نفر زائر از استان كرمان به مرزهاي شلمچه، مهران و چذابه جابجا شده اند مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه از یکم تا ۱۲ شهریور ماه ۳۹۲ هزار نفر جابه‌جایی مسافر داشتیم، گفت: از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۴۴ نفر از کرمان به خوزستان سفر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: مابقی زائران از کرمان به سمت زاهدان و مرزهای شرقی کشور ۷ هزار و ۲۳۰ نفر، کرمان به سمت استان فارس یک هزار و ۴۳۰ نفر و کرمان به سمت مهران بیش از هزار نفر زائر جابه‌جا شدند.

عراقی زاده در این جلسه با تشکر از همکاری کمیته‌های قرارگاه اربعین برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی با کمیته حمل و نقل، اظهار کرد: تعداد زیادی زائر پاکستانی از مرز ریمدان وارد کشور شدند که کار ما را بسیار سخت‌تر کرد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد زائر ۵ هزار و ۷۷۰ زائر پاکستانی و سایر اتباع بودند، افزود: با هر وسیله نقلیه‌ای که در اختیار داشتیم، مسافران و زائران پاکستانی را از موکب ماهان به سمت مرزهای مهران و شلمچه اعزام کردیم.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه برای برگشت زائران برنامه‌ریزی شده است و ۱۵ نفر از همکاران اداره کل راهداری استان در مرزها مستقر هستند، گفت: ارتش و سپاه همکاری خوبی با ما داشتند و همین تعداد اتوبوسی که داشتند را برای انتقال زائران در اختیار ما گذاشتند.