شناسهٔ خبر: 144350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبرداد:

موج بازگشت زائران اربعین از فردا آغاز می‌شود

گلستان-اربعین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بازگشت زائران اربعین حسینی از فردا شروع شده و امکانات برگشت زائران از مرز مهران به مقصد اردبیل فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل، رضا شیرین‌زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از مرز مهران گفت: نیروهای ما در مرز برکت مهران مستقر شدند تا به محض ورود زائران استان اردبیل آنها را به اتوبوس‌های متوقف شده در پایانه مرزی مهران راهنمایی کرده تا امکان بازگشت آنها در سریع‌ترین زمان فراهم آید.

وی به گرمای بی‌سابقه در مهران اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود زائران در مسیر برگشت تنها به مرز مهران و عبور از آن متمرکز نشوند بلکه سعی کنند از سایر مرزها نیز بازگشت خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مشکلی در مسیر بازگشت و ترافیک به وجود نیاید.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۱۲۰ هزار تردد در پایانه مرزی مهران به ثبت می‌رسد و در چند روز اخیر بیش از ۱.۵ میلیون نفر از طریق مرزهای کشورمان به کربلای معلی سفر کردند که ما پیش‌بینی می‌کنیم از فردا موج بازگشت زائران اربعین حسینی را به مرز مهران شاهد باشیم.

شیرین‌زاده از استقرار ده‌ها اتوبوس اردبیل با تجهیزات و امکانات مناسب در پایانه مرزی مهران خبر داد و افزود: قرار است به سرعت جابجایی زائران با حفظ موارد ایمنی انجام شده تا مشکلی برای زائران در مسیر بازگشت به وجود نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قیمت برگشت اتوبوس تغییری نکرده و همشهریان می‌توانند با قیمت رفت، عملیات برگشت خود را نیز انجام داده و در صورت تخلف آن را به گروه‌های بازرسی حاضر در مرز برکت گزارش دهند.

شیرین‌زاده اضافه کرد: نرخ اتوبوس‌های ۲۵ نفر ۸۴۴ هزار تومان، ۳۲ نفره ۷۱۱ هزار تومان و ۴۴ نفره ۴۷۵ هزار تومان تعیین شده و قطعاً صاحبان وسایل نقلیه بین شهری با رعایت این نرخ سعی می‌کنند تا مسافران را به مقصد اردبیل منتقل کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم در مسیر بازگشت زائران مشکل خاصی به وجود نیاید و انتظار می‌رود در روزهای باقیمانده زائران به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا بازگشت خود را به لحظات آخر نیندازند.