شناسهٔ خبر: 144354 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل روابط عمومی "هما" خبر داد؛

برنامه‌ریزی بیش از ۲۸۰ پرواز اربعین و عرضه بیش از ۶۵ هزار صندلی در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

هواپیما ایران ایر مدیرکل روابط عمومی "هما" به نحوه‌ فروش بلیت‌های اربعین اشاره کرد و گفت: امسال "هما " ضمن عرضه اینترنتی بلیت، به‌منظور آسایش و تسهیل سفر زائران ابا عبدالله الحسین، بیش از ۲۸۰ پرواز برنامه‌ریزی و بیش از ۶۵ هزار صندلی عرضه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی "هما" درباره پروازهای اربعین حسینی گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به عنوان هواپیمایی حامل پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی بخش‌های مختلف خود، تمام قوا تمهیداتی را ایجاد کرد تا بتواند بالاترین پوشش‌ پروازی را در فرودگاه‌های کشور داشته باشد و دراین جهت بیشترین ناوگان خود را به کار گرفت.

مدیرکل روابط عمومی "هما" به نحوه‌ی فروش بلیت های اربعین اشاره کرد و گفت: امسال "هما " برای راحتی زائران اباعبدالله الحسین بیش از ۲۸۰ پرواز برنامه‌ریزی و بیش از ۶۵ هزار صندلی عرضه کرد. قربانعلی درخصوص عرضه‌ و فروش بلیت‌های اربعین اظهار داشت: در عملیات اعزام زائران اربعین ۱۴۰۲ برای خدمت رسانی بهتر، فروش اینترنتی را مد نظر قراردادیم که رویداد متفاوتی نسبت به سنوات گذشته بود.

این امر موجب شد روند تهیه بلیت اربعین بهتر و با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

قربانعلی در خصوص چگونگی نرخ قیمت گذاری بلیت‌های اربعین تصریح کرد: امسال بلیت با قیمت ۴میلیون تومان به صورت مصوب در تهران و یا با قدری اختلاف در برخی از نقاط پروازی “هما” در اربعین عرضه شد که این حداقل قیمت ممکن بود.

همچنین در بحث بلیت، مرجع نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری است که می‌تواند دراین خصوص اظهار نظر و تصمیم گیری‌کند و همه شرکت های هواپیمایی نیز تبعیت می‌کنند.

امسال در دولت سیزدهم و  وزارت راه و شهرسازی مقرر گردید قیمت بلیت با حداقل رقم ۴ میلیون تومان از تهران عرضه شود، البته دراین راستا مسیرهایی کم طرفدار یا در مسیرهایی که امکان این شرایط وجود داشت توانستیم با نرخ پایین‌تر به قیمت دو میلیون و پانصد هزار تومان عرضه کنیم .   

به گزارش روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، وی همچنین به عوارض مالیات فرودگاه نجف  اشاره کرد وافزود: بخش عمده‌ای از این هزینه‌ برای خدمات فرودگاهی و مالیات این فرودگاه پرداخت می‌شود. فرودگاه نجف ساختار خاص خود را دارد و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود که اخیرا توافقاتی صورت گرفته و تقریبا به صورت دولتی اداره می‌شود و هزینه در این فرودگاه بالا است؛ به عنوان مثال هزینه‌ی ویلچر در فرودگاه نجف ۳۰دلار محاسبه می‌شود یا قیمت سوخت هواپیما نسبت به همه‌ی فرودگاه‌های دنیا که با نرخ بین‌المللی محاسبه و عرضه می شود در فرودگاه نجف با نرخی بیش از۵۰ درصد قیمت متعارف در دنیا داده می‌شود و سایر هزینه‌های فرودگاهی نیز به این مبالغ اضافه می‌شود.