شناسهٔ خبر: 144404 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان/تداوم روند کاهشی دما در بیشتر مناطق کشور

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام روند کاهشی دما از هفته آینده در کشور از بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در مازندران و گیلان بارش پراکنده رخ می‌دهد. پنجشنبه و جمعه نیز در مازندران، گیلان، اردبیل، گلستان و خراسان شمالی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. شنبه و یکشنبه  این شرایط با شدت بیشتری در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان شمالی تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در شرق هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان و روزهای پنجشنبه و جمعه در در همین استان ها و استان فارس، بارش‌های رگباری و وزش باد شدید رخ می دهد. همچنین از امروز تا جمعه در شمال‌شرق، شرق به ویژه منطقه زابل، جنوب‌شرق و مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

رفیعی توضیح داد: وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا برای روز شنبه در شمال غرب، غرب و مرکز کشور تداوم دارد. از فردا در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی خزر، روند کاهشی دما رخ می‌دهد که این کاهش دما در اردبیل بین ۸ تا ۱۰ درجه و روزهای یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر، شمال‌غرب کشور کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای است.

وی گفت: روزهای از پنجشنبه تا یکشنبه، آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است. آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و گاهی وزش باد شدید دارد. بیشنیه دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد.