شناسهٔ خبر: 144408 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس جمهور در سفر به خراسان جنوبی:

راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد گره گشا است

رییسی رییس جمهور با تاکید بر اینکه راه آهن زاهدان-بیرجند-مشهد گره گشاست، گفت:عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است امروز به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور هم زمان با اربعین حسینی  از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد.

رییس جمهور در آیین آغاز عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد حد فاصل نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی در ایستگاه تشکیلاتی بیرجند که بدو ورود به استان انجام شد، گفت: این مسیر از چابهار شروع شده و به زاهدان، نهبندان، سربیشه، بیرجند تا منطقه یونسی و مشهد می‌رسد که از مسیرهای مهم ریلی محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت مهمترین مسیر ریلی در کشور است که انجام می‌گیرد.

رییس دولت سیزدهم با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح مهم امروز به نام مبارک امام حسین (ع) آغاز شد، افزود: متوسل می‌شویم که حضرت مدد کند و به دست توانای مهندسان، کارگران، مشاوران و همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول رقم بخورد.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد تا این طرح مهم از زمان قابل پیش‌ بینی زودتر به بهره‌برداری برسد و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: به مردمانی که چشم انتظار آغاز این کار بودند، اطمینان می‌دهیم مقدمات کار کاملا فراهم شده، پیمانکاران، بودجه و اعتبارات هم تامین شده و طرح از زمانی که فکر می‌کنیم، بسیار زودتر به سامان خواهد رسید.

رییس جمهور ضمن تشکر از همکاران خود در دولت، مجلس و همه افرادی که در تمامی بخش‌ها در روند پیشبرد کارها کمک کردند، افزود: امیدواریم کار به ثمر بنشیند و مردم در این خطه بتوانند از مزایای این طرح ریلی بهره‌مند شوند که در زمینه حمل و نقل مسافر، بار و هم ارتباط شمال و جنوب کشور بسیار گره گشا و موثر است.

رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

سومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مردمی است که همزمان با روز اربعین با هدف حضور در جمع مردم استان در شهرستان‌های مختلف انجام می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است امروز با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

رییس جمهور سپس در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی که از میدان آزادی بیرجند تا آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار می‌شود، شرکت و در جمع عزاداران سخنرانی خواهد کرد.

سفر به شهرستان مرزی درمیان و دیدار با مردم در شهر اسدیه، سفر به شهرستان فردوس و دیدار مردمی در مصلی فردوس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است.

نشست با نخبگان و ائمه جمعه، علما و طلاب در بیرجند از برنامه‌های پایانی سفر یک روزه آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی است.

رییس جمهور ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر دور اول سفرهای استانی و ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی سفر کرد.