شناسهٔ خبر: 14441 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران:

ثبت رکورد ۳۰۰ روز زمان برای دریافت پروانه ساختمانی در ایران از سوی بانک جهانی/ فرآیند ارائه خدمات فنی مهندسی ساختمان در ایران شفاف نیست

حامد مظاهريان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مهندسان باید بتوانند در برابر جبهه بیرون از جامعه مهندسی با استفاده از دو ابزار «ارتقای کیفیت ساخت و ساز» و «مبارزه با فساد» متحد ولی در درون خود نقدپذیر باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حامد مظاهریان در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که پیش از ظهر امروز یک‌شنبه ۲۴ آبان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: امروز برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهرن روز خاصی است؛ امروز اعتبارنامه‌های آغاز فعالیت به اعضای هیئت مدیره جدید این سازمان اعطا و سازمان نظام مهندسی ساختمان وارد برگ جدیدی از کتاب تاریخ فعالیت خود شد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: مهندسان ایران در هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها، منتخبان خود را به رأس مرکز تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در خصوص انجام وظایف محوله فرستادند تا برای سه سال تنسیق امور مهندسی ساختمان را در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه تاریخ مهندسی ایران شکوهمند است و مهندسان بادانش و فرهیخته‌ای در کشور به فعالیت در حوزه بازار خدمات فنی مهندسی مشغولند، افزود: علی‌رغم بازار مناسبی که در اختیار مهندسان ساختمان قرار دارد، اعضای این حرفه با چالش‌هایی نیز مواجهند؛ برقراری تعادل میان امور صنفی و وظایف قانونی اعضای هیئت مدیره و همچنین دخالت افراد بی‌صلاحیت در صنعت ساختمان از مهم‌ترین این چالش‌هاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به داشتن رکورد نامناسب در خصوص زمان ساخت و ساز در میان مهندسان ایرانی گفت: بانک جهانی رکورد ۳۰۰ روز زمان برای دریافت پروانه ساختمانی را برای ایران ثبت کرده است؛ به این موضوع، بحث طولانی بودن زمان ساخت و ساز را هم اضافه کنید؛‌ ضمن اینکه باید گفت که فرآیند ارائه خدمات فنی مهندسی ساختمان در ایران شفاف نیست.

وی اظهار کرد: مهندسان باید بتوانند در برابر جبهه بیرون از جامعه مهندسی با استفاده از دو ابزار «ارتقای کیفیت ساخت و ساز» و «مبارزه با فساد» متحد ولی در درون خود نقدپذیر باشند./

نظر شما