شناسهٔ خبر: 144411 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

۱۲۰ کیلومتر راه در سطح خراسان جنوبی با میانگین پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست/بهره‌برداری از محور دوم بیرجند-قائن در دهه فجر امسال

وزیر بازدید وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هم اینک ۱۲۰ کیلومتر راه در استان خراسان جنوبی در حال اجراست از بهره برداری محور دوم بیرجند-قائن در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۵ شهریورماه در سفر به استان خراسان جنوبی در خصوص پروژه‌های حوزه حمل و نقل استان توضیحاتی ارایه کرد و گفت: در حوزه حمل و نقلی، پروژه‌های مناسبی در سطح استان در حال انجام است. امروز با حضور رییس‌جمهور، عملیات اجرایی یکی از مهمترین شاهراه‌های ریلی و یکی از مهمترین گذرگاه ها و کریدور شمالی-جنوبی کشور در استان؛ راه‌آهن بیرجند-یونسی، آغاز شد که این کار از جنوب کشور و از چابهار به زاهدان آغاز شده بود. اما از سمت زاهدان به یونسی پروژه ریلی پیشرفت مناسبی نداشت که از امروز با حضور رییس‌جمهور این مهم آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از امروز و در دولت سیزدهم علاوه بر آنکه بیرجند به شبکه ریلی کشور وصل می‌شود، زنجیره کریدوری شمال-جنوب تکمیل می شود که تکمیل این زنجیره در استان خراسان جنوبی سبب رونق این استان و بهره‌مندی سراسر کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: تکمیل این کریدور هم مردم استان و هم سراسر کشور را از مزایای تکمیل خود بهره‌مند می‌کند.

اجرای ۶ هزار پروژه در استان خراسان جنوبی

بذر پاش گفت: در حوزه راه‌های مواصلاتی نیز در سطح استان خراسان جنوبی، حدود ۱۲۰ کیلومتر راه در حال اجراست که هم اکنون پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی دارند و هم اینک حدود ۶ هزار میلیارد تومان پروژه در دستور کار است و به مرور افتتاح می شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های در دست انجام، محور باند دوم بیرجند به قائن است که تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.