شناسهٔ خبر: 144431 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

به کارگیری روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز مهران/ اجرای ۱۲۰ کیلومتر راه در سطح خراسان جنوبی با میانگین پیشرفت ۶۰ درصد

جاده کاهش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین، اجرای ۱۲۰ کیلومتر راه در سطح خراسان جنوبی با میانگین پیشرفت ۶۰ درصد، به کارگیری روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز مهران به کشور از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

۱۲۰ کیلومتر راه در سطح خراسان جنوبی با میانگین پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هم اینک ۱۲۰ کیلومتر راه در استان خراسان جنوبی در حال اجراست از بهره برداری محور دوم بیرجند-قائن در دهه فجر امسال خبر داد.

کاهش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین

وزیر راه و شهرسازی با بیان به کارگیری همه ظرفیت‌های حمل و نقل در پایانه مرزی مهران اعلام کرد: از فردا قیمت بلیت اتوبوس برای زائران اربعین که راهی مرزهای کشور می‌شوند، ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

به کارگیری روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز مهران به کشور

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از به کارگیری روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران به کشور از مرز مهران خبر داد و گفت: مسافران چنانچه در طول مسیر با تخلفی مواجه شدند حتما با مراجعه به سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری شکایت خود را اعلام کنند و این سامانه آماده رسیدگی به شکایت‌ها در خصوص تخلفات احتمالی در سفرهای اربعین را دارد.

۶۸۵ هزار و ۴۲۶ زائر از مرز خسروی تردد کردند

مدیر پایانه مرزی خسروی از تردد ۶۸۵ هزار و ۴۲۶ مسافر از آن مرز طی ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد زائران ایرانی که از پایانه خسروی به عراق سفر کردند ۴۷۷ هزار و ۹۱۹ نفر ثبت شد.

۷۸ هزار و ۱۰۵ مسافر اربعین از پایانه مرزی باشماق در استان کردستان عبور کردند

مدیر پایانه مرزی باشماق از تردد ۷۸ هزار و ۱۰۵ مسافر اربعین از پایانه مرزی باشماق در استان کردستان طی ۱۳ روز گذشته خبر داد.

اقدامات زیرساختی انجام شده در گذرگاه‌های مرزی مناسب است

معاون اول رئیس جمهور اقدامات زیرساختی انجام شده در گذرگاه های مرزی و محل تردد زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مناسب ارزیابی کرد.

تخمین تردد مسافران بر مبنای داده‌های تلفن همراه و پیش‌بینی ناوگان اتوبوسی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس داده‌های شبکه تلفن همراه و پیش‌بینی ناوگان اتوبوسی به‌کارگیری شده در حمل و نقل زائران، امکان احصاء گزارش آماری مسافران اربعین حسینی فراهم شده است.

اعزام ناوگان مورد نیاز برای بازگشت مسافران اربعین به مرزها

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به برآورد تقاضای سفرهای بازگشت زائران که تا آخر هفته جاری به اوج می‌رسد، ناوگان مورد نیاز از استان‌های سراسر کشور به مرزها اعزام می‌شوند.

افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران در مرزها

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اعلام افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران در مرزها تاکید کرد: زائران بازگشت خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.

استقرار میز کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: میز کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل عمومی مسافر در تمامی پایانه‌های مسافربری مرزی کشور در ایام اربعین برای رسیدگی به تخلفات مستقر است.