شناسهٔ خبر: 144472 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اردبیل خبر داد:

ناوگان اتوبوسی راهداری استان اردبیل ۸ هزار و ۸۰۰ زائر اربعین را جابجا کرد

حضور کارشناسان حمل و نقل و راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری در پایانه مرزی برکت جهت جابه‌جایی زائرین در مسیر برگشت از سفر اربعین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح اربعین (۲۷ مردادماه تا ۱۵ شهریور) در مجموع ۸ هزار و ۸۰۰ زائر در قالب ۴۴۲ سفر با ناوگان اتوبوس این اداره کل جابجا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا شیرین‌زاده در بازدید از نمایندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مستقر در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران در خصوص آخرین وضعیت جابجایی زائران اربعین گفت: طی این مدت هشت هزار و ۸۰۰ زائر در قالب ۴۴۲ سفر به مرز مهران ، ۱۱۱ نفر در قالب چهار سفر به مرز خسروی و ۳۱ زائر هم در قالب یک سفر به مرز شلمچه منتقل شدند.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی استان اردبیل تصریح کرد: ۴۲ شرکت حمل و نقل مسافر با استفاده از ۲۹۰ دستگاه اتوبوس در قالب طرح اربعین اقدام به جابجایی زائرین اربعین حسینی کردند و فرایند بازگشت زائران با قوت درحال انجام است.

شیرین‌زاده یادآور شد: برای پوشش سفرهای تهران و جابجایی مسافران اردبیل به تهران ، اتوبوس‌هایی که به مرز مهران تردد می‌کنند از مسیر تهران حرکت می‌کنند تا مسافران تهران را هم جابجا کنند.

وی گفت: ناوگان مسافری استان اردبیل علاوه بر جابجایی مسافرین استان، زائران سایر استان‌ها را هم جابجا می‌کنند ، حتی در روزهای اخیر زائرین جمهوری آذربایجان هم توسط ناوگان مسافری استان اردبیل از مرز مهران به مرز بازرگان منتقل شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: سامانه ثبت شکایات مردمی طی این مدت فعال است و مسافران می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ ، یا سامانه اینترنتی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۱۱۰۱۲۰ پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

شیرین‌زاده یادآورشد: هم‌اکنون ترافیک در جاده‌های مواصلاتی مهران روان است و با توجه به زیرساخت‌هایی که در منطقه توسط خادمان مردم عزیز در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای ایجاد شده ، مشکلی نخواهیم داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: روزانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی زائرین می‌کنند ، در حال حاضر بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت در مرز مهران مستقر شده و آماده انتقال زائرین به شهرها هستند.

شیرین‌زاده با اشاره به استقبال زائرین از مرزهای خسروی ، باشماق و تمرچین گفت: سال گذشته ۵۲ درصد تردد زائرین از مرز مهران بوده است در حالی که امسال این میزان به ۴۴ درصد کاهش یافته است ، ضمن اینکه میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی استان اردبیل در خصوص قیمت بلیط اتوبوس در مسیر مهران- اردبیل هم گفت: از زمان آغاز طرح اربعین تا پایان جابجایی زائرین، قیمت بلیط اتوبوس ۲۵ نفره ۸۴۴ هزار تومان ،۳۲ نفره ۷۱۱ هزار تومان و ۴۴ نفره ۵۷۵ هزار تومان است.