شناسهٔ خبر: 144482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اعلام کرد:

تردد در مسیرهای منتهی به مرز باشماق روان است

کردستان مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: در حال حاضر تردد در محورهای منتهی به مرز باشماق کاملا روان است و نیازی به حضور ناوگان حمل ونقل عمومی در شهرستان مریوان نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان اظهار کرد: با توجه به این که ۹۹ درصد از زواری که از مرز باشماق تردد داشته اند، با خودرو شخصی خود به پارکینگ های شهر مریوان و جنب مرز مراجعه کردند نیازی به ناوگان حمل ونقل عمومی در شهرستان مریوان نبوده و تردد در محور های منتهی به مرز کاملا روان است.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون کلیه اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز مهران اعزام شده اند و ۲ هزار و ۲۲۰ خودرو به پارکینگ مرز مراجعه کرده اند، افزود: اکنون تعداد خودروهای موجود در پارکینگ ۶۰۰ دستگاه است.

حسنی از تردد بیش از ۳ هزار و ۴۸۲ خودرو سواری از مرز باشماق طی ایام اربعین خبر داد و گفت: طی بیست روز گذشته، یک هزار و ۱۱۲ خودرو سواری ایرانی از مرز بین‌المللی باشماق به کشور وارد و یک هزار و ۷۱۷ خودرو سواری ایرانی از این مرز خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان اضافه کرد: در این بازه زمانی ۲۸۶ خودرو سواری خارجی وارد و ۳۶۷ خودرو سواری خارجی از کشور خارج شده‌اند.

حسنی اذعان کرد: در بیست روز گذشته در مجموع یک هزار و ۳۹۸ خودرو وارد کشور و ۲ هزار و ۸۴ خودرو از مرز باشماق خارج شده‌اند.

گفتنی است امسال برای دومین سال متوالی مرز باشماق به عنوان مرز رسمی تردد زوار اربعین افتخار خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را داشت.