شناسهٔ خبر: 144512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

اولویت احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل / ۷۵ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت

اولویت احداث 300 کیلومتر بزرگراه در اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برنامه اصلی و اولویت کاری ما احداث۳۰۰کیلومتر بزرگراه در مسیرهایی است که بیشترین آمار تردد و تصادفات جاده ای را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: برنامه اصلی ما احداث۳۰۰کیلومتر بزرگراه در مسیرهایی که بیشترین آمار تردد و تصادفات جاده ای هست را در اولویت کاری داریم تا در کنار ایمنی تردد و ارتقای ایمنی جاده ای ، کاهش تصادفات و بار ترافیکی را در جاده‌های استان اردبیل شاهد باشیم.

وی گفت: در بحث توسعه راه‌ها ۵۲ کیلومتر بزرگراه سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز با سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد تومان ۷۵ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل و بهره برداری۴۰ تا۵۰ کیلومتر محور اردبیل - سرچم تا پایان سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اصلی مردم و توسعه استان محور اردبیل– سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر در مرحله ارتقا به بزرگراه است که به جز ۴۳کیلومتر از این مسیر، مابقی قطعات این پروژه در مرحله اجرا است و به رغم بدهی۳۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران در همه قطعات این طرح عظیم فعالیت‌های عمرانی خوبی را شاهد هستیم.

حیدری گفت: محور کلور – درام نیز به طول ۵۵ کیلومتر و در قالب ۲ پیمانکار در مرحله اجرا است که ۴۰ کیلومتر آن در محدوده استان و مابقی در محدوده استان زنجان است که انتظار می‌رود هر چه سریعتر این پروژه به سرانجام برسد.

وی در مورد تونل الماس نیز بیان کرد: پیش‌بینی احداث این تونل چهار ساله و با تأمین اعتبار مورد نیاز یک‌هزار میلیارد تومانی است که قطعا پیمانکاران در اجرا و تکمیل این پروژه نیز تلاش و کوششی جدی خواهند داشت.

حیدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بخش عظیمی از پیمانکاران به صورت بومی و از خود استان برای اجرای طرح‌ها مشارکت دارند و انتظار می‌رود با جدیت در تکمیل طرح‌های بزرگراهی، راه و شهرسازی را کمک کنند.

وی از توسعه بزرگراه نیر به سراب و تکمیل کمربندی این شهر خبر داد و تصریح کرد: محور اردبیل – مشگین‌شهر در مرحله اتمام قرارگرفته و تنها هشت کیلومتر باقیمانده آن در مرحله آسفالت‌ریزی لایه دوم بوده و با توجه به بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکار ، امیدواریم امسال به صورت کامل به زیر بار ترافیک برود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ۴۰ کیلومتر در دست احداث پروژه بزرگراهی مشگین شهر به سربند ، با تامین منابع مالی بطول ۲۰کیلومتر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود و از ۲۰ کیلومتر محور پارس آباد به سربند۱۰کیلومتر باقی مانده که امیدواریم هر چه سریعتر به نقطه پایانی برسد.

حیدری افزود: محور سه راهی صحرا به گرمی و گرمی به بیله‌سوار نیز از جمله پروژه‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرایی قرار گرفته و انتظار می‌رود همه این پروژه‌ها سرعت اجرایی بیشتری به خود بگیرد.

وی به پروژه‌های کریق – آرموداق و سرعین به سمت آلوارس اشاره کرد و ادامه داد: محور گردشگری سرعین به آلوارس به طول ۶ کیلومتر تکمیل و آماده بهره‌برداری است و چهار کیلومتر مابقی نیز سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

حیدری هزینه سنگین احداث هر یک کیلومتر باند دوم بزرگراه با۳۰ میلیارد تومان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برنامه اصلی ما احداث۳۰۰کیلومتر بزرگراه در مسیرهایی که بیشترین آمار تردد و تصادفات جاده ای هست را در اولویت کاری داریم تا در کنار ایمنی تردد و ارتقای ایمنی جاده ای، کاهش تصادفات و بار ترافیکی را در جاده‌های استان اردبیل شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پروژه‌های حوزه راه همزمان با سفر رئیس جمهور و با سرمایه‌گذاری۲هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد و درکنار آن تلاش ما بر این است تا با جذب اعتبارات ملی و سفر رئیس جمهور سرعت بیشتری به طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان در بخش راه بدهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل توسعه متوازن راه‌های استان را از شمال تا جنوب و مرکز استان یادآور شد و اضافه کرد: سعی خواهیم کرد تا در دولت سیزدهم کارنامه موفق در حوزه راه و مسکن از خود به یادگار بگذاریم.