شناسهٔ خبر: 144521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری پویش همراهان راه نجات اربعین ۱۴۰۲ در پایانه های مرزی خوزستان

پویش راه نجات خوزستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: پویش همراهان راه نجات اربعین ۱۴۰۲ در پایانه های مرزی استان درحال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: اجرای پویش همراهان راه نجات اربعین ۱۴۰۲ با هدف کمک به جابه‌جایی ایمن زائران ، تبیین حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه آغاز و در حال برگزاری است.

وی افزود: در این پویش برنامه های فرهنگی از ساعت ۲۰ به مدت دو ساعت در ایستگاه های شلمچه و چذابه برگزار و برنامه فرهنگی همچون تعزیه خوانی و شعرخوانی اجرا می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص جابجایی زائران از پایانه های مرزی استان گفت: علاوه بر ظرفیت ناوگان عمومی حمل و نقل کشور که در بحث اربعین می‌توان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد، از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایعی که در استان ناوگان حمل و نقل دارند استفاده خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه ظرفیت ناوگان حمل و نقل کارخانه‌ها و صنایع استان است که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در ایام اربعین از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

غزیعلی ادامه داد: در بحث حمل و نقل، استان‌هایی از جمله کرمان، هرمزگان، تهران، اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم و فارس به عنوان استان‌های معین خوزستان مشخص شده‌اند که انتظار داریم این استان‌ها نیز در بحث حمل و نقل کمک کنند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۳ درصد از زائران کشور از دو مرز شلمچه و چذابه وارد کشور شوند و در این زمینه آمادگی کامل برای حمل و نقل و جابجایی این زائران وجود دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: همچنین آمادگی برای تامین سوخت موردنیاز و زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی وجود دارد تا زائران در کمترین زمان ممکن به استان‌های خود بازگردانده شوند.