شناسهٔ خبر: 144524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک چهارم تردد زائران به پایانه های مرزی از طریق حمل و نقل عمومی است

غلامعباس بهرامی نیا مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یک چهارم تردد زائران به پایانه های مرزی از طریق حمل و نقل عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  در جلسه بررسی روند تردد و جابجایی زائران که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سالن جلسات پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: تا ساعت ۱۲ شب روز گذشته، مجموع خروج از مرزهای شش گانه یک میلیون و ۸۷۰ هزار که ۱۴ درصد افزایش یافته و ورود ۳۶۳ هزار که ۲۶ درصد افزایش یافته است مجموع خروجی از مرزهای شش گانه در روز ۳۸۰ هزار نفر بوده که پیش بینی می شود پیک خروج در روز پنجشنبه باشد.

وی افزود: مجموع ورودی ها روز گذشته ۸۵ هزارتا بود وضعیت انباشت زایران در عراق تا ساعت ۱۲ شب روز قبل یک میلیون و ۴۰۰ هزار ایرانی و ۳۹ هزار اتباع بوده است.

مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: از ابتدای ۲۷ مردادماه تا روز گذشته مجموع تعداد حمل مسافر از طریق حمل و نقل عمومی ۴۵۲ هزار نفر که که یک چهارم تردد زائران از این طریق بود همچنین سه چهارم با شخصی تردد داشتند.

بهرامی نیا بیان کرد: وضعیت انباشت تعداد خودروهای شخصی در آن طرف مرز روز گذشته ۱۰۶ هزار تا بوده که پیک آن بوده است.