شناسهٔ خبر: 144525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

تاکنون مشکلی برای جابجایی زائران در مرزها نداشتیم

سفریکروزه شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به کرمانشاه معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تاکنون مشکلی در پایانه های مرزی و حمل و نقل جاده ای نداشتیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به خوزستان و بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: پایانه مرزی شلمچه یکی از بهترین پایانه ها و دومین پایانه مرزی کشور در جابجایی زائران است.

وی افزود: طبق آمار از روزهای ابتدایی اربعین تا روز گذشته (سه شنبه ۸ شهریور) ۵۸۴ هزار زائر از این مرز خارج و حدود ۱۲۷ هزار زائر نیز وارد کشور شدند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا روز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای ایران به سمت عراق خارج شدند و پیش بینی می شود حدود۴ میلیون زائر در اربعین امسال از مرزها تردد داشته باشند.

افندی زاده با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که تعادل خوبی بین خروج و ورود زائران به نسبت پایانه های مرزی ایجاد شده است گفت: تاکنون سهم پایانه مهران ۴۸ درصد، شلمچه ۲۸ درصد، پایانه خسروی ۱۲ درصد پایانه چذابه ۹ درصد، تمرچین ۲ درصد و باشماق یک درصد بوده است.

وی ادامه داد: امسال وزارت راه و شهرسازی امکانات خوبی را برای جابجایی زائران اربعین حسینی انجام داده است اما از زائران درخواست داریم بازگشت خود به روزهای پایانی موکول نکنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: علاوه بر ۷ هزار اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی، حدود یک هزار دستگاه نیز از ظرفیت دستگاه ها و نهادها استفاده شده است.

افندی زاده بیان کرد: در کنار حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل خصوصی نیز مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به وسعت پارگینگ های ایجاد شده در مرزها، مردم با ماشین های شخصی به مرزها مراجعه کرده اند.وی بیان کرد: علاوه بر این امسال از ظرفیت تاکسی های اینترنتی استفاده شد تا روز گذشته حدود ۴۰ هزار سرویس از این طریق خدمات دهی شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در کنار حمل و نقل جاده ای تلاش شد بالاترین ظرفیت در حمل و نقل هوایی ایجاد شود و در این روزها حدود ۳ هزار پیش بینی شده که به تدریج در ایام اربعین انجام خواهند شد و بالاترین درصد انجام پرواز از فرودگاه امام با ۶۵ درصد بود.

افندی زاده با بیان اینکه درحمل و نقل ریلی نیز تلاش شده است با افزایش ظرفیت همراه باشیم، گفت: در مسیر تهران-خرمشهر و مشهد-خرمشهر حدود ۸ رام قطار در روز پیش بینی شده و در مسیر خرمشهر-شلمچه نیز قطار ریل باکس بصورت ۲۴ ساعته فعال است.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکلی در پایانه های مرزی و حمل و نقل جاده ای نداشتیم، تصریح کرد: در تمام پایانه ها مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقر هستند تا در صورت بروز مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کنند.معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری شرکت ملی پخش فراورده های نفتی جایگاه های سوخت سیار نیز ایجاد شده است.