شناسهٔ خبر: 144527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران به مرزها/زائران بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طبق آمار تردد زائران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان سفر به خوزستان و بازید از پایانه مرزی چذابه و شلمچه اظهار کرد: براساس برنمه ریزی های انجام شده قرار بر این بود حدود به ۷ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت رسانی به مردم مستقر شوند که از ابتدای ماه صفر اتوبوس ها مهیا و در حال خدمت رسانی به زائرین هستند.

وی عنوان کرد : دستگاه هایی اجرایی کشور متعهد شده بودند ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله‌های نقلیه در اختیار ما قرار دهند اما با توجه به کمبودها و مسائل پیش روی آنها این امر محقق نشد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اگر از آن تعداد تعهد دستگاه های اجرایی، یک هزار دستگاه در اختیار ما قرار دهند نهایتاً با ۸ هزار ناوگان به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی خواهیم کرد.

امانی اظهار کرد: به مردم عزیز توصیه می کنیم برای سفر خود زمانبندی در نظر بگیرند و آن را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند که در این صورت قطعاً با مشکل حمل و نقل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به آمار ستاد اربعین گفت: طبق آمار ستاد اربعین تاکنون بیش از ۴۰ درصد افزایش تردد زائر نسبت به سال قبل داشته‌ایم؛ همچنین تردد زائرین خارجی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که امیدواریم مردم به توصیه ستاد اربعین توجه کنند و برای سفر خود زمانبندی در نظر بگیرند تا بتوانیم بهتر به آنها خدمات رسانی کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه مقام عالی وزارت وقت ویژه ای به اربعین اختصاص دادند و جلسات متعددی برگزار شد، تصریح کرد: برای سفر اربعین پیش فروش بلیط داشته‌ایم که تاکنون برای تردد زائرین به مرزها با کمبودی مواجه نشده ایم.

امانی ادامه داد: با توجه به اینکه سفر اربعین یک سفر ۱۰ الی ۱۵ روز است اگر زائرین بخواهند یک دفعه از مرزها خارج شوند جمعیت زیاد می شود و این موضوع ما را با مشکل مواجه می‌کند به همین خاطر از مردم که زبارت خود را انجام داده‌اند تقاضا دارم که سریعتر برگردند تا برای خدمت رسانی مشکلی بوجود نیاید.