شناسهٔ خبر: 144534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در مرزهای خوزستان/ جابه‌جایی زائران روان است

عکس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در مرزهای استان گفت: جابجایی زائران ار پایانه های مرزی شلمچه و چذابه روان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: از اول ماه صفر لغایت ۲۰ صفر( روز اربعین ) تردد ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹۶ زائر از پایانه های مرزی استان به ثبت رسیده است که از این میزان سهم پایانه مرزی شلمچه یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۳۴ زائر و پایانه مرزی چذابه ۷۳۱ هزار و ۸۶۲ زائر بود.

وی با اشاره به تردد ۲۷۴ هزار و ۴۴۲ نفری اتباع خارجی از مرزهای شلمچه و چذابه، افزود: در بازه زمانی یاد شده دو میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۴ زائر ایرانی نیز از مرزهای استان تردد داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از تردد  ۱۶ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۴۹  وسیله نقلیه در محورهای استان و رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: مجموع ورود به استان ۷۹۶  هزار و ۷۸۲ وسلیه نقلیه و خروج ۷۷۴ هزار و ۳۷ خودرو گزارش شده است.

جولانژاد بیان کرد: بیشترین میزان پلاک مشاهده شده در خوزستان از استان های تهران، لرستان و اصفهان بود.

وی یادآور شد: از اول صفر لغایت ۲۰ صفر( روز اربعین)، با انجام ۱۰ هزار و ۱۹۷ سفر در مرز شلمچه ، تعداد ۲۵۰ هزار و ۱۲۲ زائر از ناوگان حمل و نقل عمومی برای عزیمت به مقاصد خود استفاده کردند و در پایانه مرزی چذابه نیز با انجام ۳ هزار و ۲۵۳ سفر، تعداد ۹۱ هزار و ۹۹۲ زائر جابجا شدند.

وی با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه های مرزی خوزستان بیان کرد:  و درحال حاضر نیز به طور میانگین ۱۵۰ ناوگان در پایانه مرزی شلمچه و ۷۰ ناوگان در پایانه مرزی چذابه مستقر هستند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر جابجایی زائران از دو مرز شلمچه و چذابه روان انجام می شود و مشکلی درخصوص تامین ناوگان وجود ندارد.