شناسهٔ خبر: 144548 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

درخواست زائر اربعین از وزیر راه و شهرسازی برای قدردانی از راهدار مستقر در اسلام آباد غرب

یارعلی احمدیان در پی وقوع تصادف برای یک زائر اربعین حسینی در بازگشت از کربلا، یک راهدار با جانفشانی، این زائر را به مدت سه روز پذیرا بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پی وقوع تصادف برای یک زائر اربعین حسینی در بازگشت از کربلا معلی در محدوده شهرستان اسلام آباد غرب که ساعت ها در انتظار کمک بود و شدت تصادف و خسارات وارده بر خودرو پژوپارس وی نیز به گونه ای بودکه قادر به حرکت نبود. یک راهدار به نام یارعلی احمدیان گویی فرشته نجات این زائر شده و علاوه بر خدمات رسانی و  امدادرسانی فنی، فرد سانحه دیده را در منزل شخصی خود به مدت سه روز اسکان داده است.

این زائر حادثه دیده با ارسال نامه ای به وزیر راه و شهرسازی و مسولان ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواستار تشویق این راهدار امدادرسان و وظیفه شناس شده است.

در متن این نامه به قلم محمد بیات زائر اربعین حسینی آمده است: وزیر محترم راه و شهرسازی با سلام و تشکر از زحمات شما و همکاران محترمتان برای آماده سازی زیرساخت های جاده ای برای زوار اربعین، به استحضار می‌رساند اینجانب محمد بیات که توفیق تشرف به کربلا معلی و پیاده‌روی اربعین را داشتم با خودروی شخصی خود به ایلام رفتم و بعد از زیارت در حین بازگشت در محدوده اسلام آباد غرب تصادف شدیدی کردم که به لطف و عنایت خدا و حضرت سید الشهدا خسارات جانی وارد نشد.

گرچه خسارات وارده به خودرو خیلی شدید بود و ساعت ها منتظر کمک بودم که یک نفر با لباس نارنجی راهداری همانند فرشته نجات در اوج ناامیدی،حاضر شد و با تمام وجود و فراتر از وظیفه خود و با انسانیت وصف ناپذیر،خودروی مرا به راهدارخانه منتقل و بنده را هم سه روز اسکان داد.  واقعا زبان ما از قدردانی از این راهدار به نام" یارعلی احمدیان" قاصر است.

همیشه فکر می کردم راهداری فقط خدمت سخت در آفتاب‌ سوزان و آسفالت کردن جاده‌هاست. اما امروز این راهدار شریف تعریف دیگر از راهدار و راهداری به من آموخت.

خواهشمندم به هر طریقی که صلاح می‌دانید از راهدار عزیز و شریف قدرداتی شود تا ان شالله در کل جاده‌های کشور شاهد ترویج چنین رفتارهای خداپسندانه راهداران نجیب،شریف‌ و نوع دوست همچون یار علی احمدی باشیم.