شناسهٔ خبر: 144563 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلیه ۸ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/بهره‌برداری از ۲طرح بندری در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی

بندر امیرآباد تخلیه ۸ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور، بهره‌برداری از ۲طرح بندری در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی و تسهیلات سازمان بنادر به سرمایه‌گذاران تامین‌کننده شناور مسافری از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ماموریت رئیس‌جمهور به ۳ وزیر برای جلوگیری از رسوب کالا در انبارها و بنادر

رئیس‌جمهور وزارتخانه‌های اقتصاد، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی را مکلف کرد با رصد دقیق موجودی و ورودی و خروجی کالا به انبارها و بنادر، اجازه توقف بی‌مورد کالا در مسیر تامین تا توزیع و احیانا فاسد شدن کالاها را نداده و متخلفین را معرفی کنند.

لایروبی تالاب انزلی با اعتبار یکصد میلیارد تومان آغاز شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از آغاز لایروبی تالاب انزلی خبر داد و گفت: این پروژه در راستای احیای تالاب انزلی و توسعه گردشگری دریایی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

بهره‌برداری از ۲طرح بندری در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح‌های تعمیرات اساسی محور ۴ بندر شهید رجایی و پایانه ترانزیت و صادراتی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید.

تخلیه ۸ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری، معادل ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۸۱ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

تفاهم‌نامه سه طرح گردشگری دریایی بنادر هرمزگان به امضا رسید

تفاهم‌نامه طرح سرمایه‌گذاری احداث و بهره‌برداری از مجتمع گردشگری دریایی در بنادر شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا بین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بخش خصوصی به امضا رسید.

​اجرای مفاد کنوانسیون مارپل در بندر امام(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مرکز تسهیلات و بازیافت پسماند کشتی‌ها با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با هدف اجرای مفاد کنوانسیون مارپل در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت خود را آغاز کرد.

تسهیلات سازمان بنادر به سرمایه‌گذاران تامین‌کننده شناور مسافری

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: برای تامین شناور و راه‌اندازی خطوط مسافرت دریایی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیلات ارایه می‌شود.

همکاری راه‌آهن شمال٢ با گمرگ بندرانزلی و کشتیرانی خزر برای ایجاد زیربنای حمل ترکیبی بار

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ در دیدار با مدیرکل گمرک بندر انزلی و مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر بر همکاری مشترک به منظور ایجاد زیربنای حمل ترکیبی بار و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بارانداز ریلی در راه‌آهن رشت تاکید کرد.

جابه‌جایی بیش از ۹۴۱ هزار تن کالا در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۹۴۱ هزار و ۶۷۲ تن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده است.