شناسهٔ خبر: 144592 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا و پس فردا دما در شمال غرب استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه‌ای خواهد داشت.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز در استان اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نقاطی از گیلان و مازندران و ارتفاعات شرقی تهران و فردا و پس فردا علاوه بر این مناطق در برخی نقاط استان‌های گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، البرز، تهران و قزوین بارش باران و در برخی مناطق رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده که در نقاط مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه در شمال استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و نقاطی از گیلان و چهارشنبه در برخی نقاط از شمال غرب استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی این شرایط جوی رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه،‌ شدت بارندگی‌ها امروز در شمال اردبیل و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بیشتر است و فردا در گیلان، مازندران، اردبیل و شمال شرقی آذربایجان شرقی بارش‌ها شدید می‌شود.

وی گفت: فردا و پس فردا دما در شمال غرب استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه‌ای خواهد داشت و در جنوب غرب کشور و استان‌های قزوین، البرز و تهران وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دوشنبه تا چهارشنبه برای شمال شرق و شرق در برخی ساعات وزش باد شدید می‌شود و در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

نقشینه افزود: یکشنبه خلیج فارس و یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس هواشناسی برای امشب تهران هم افرایش باد پیش‌بینی کرد و گفت: گاهی شدت آن افزایش یافته و موجب گردوخاک به ویژه در مناطق جنوبی می‌شود.

وی بیشینه دمای پایتخت را برای امروز، ۳۵ درجه، فردا ۳۴ و دوشنبه ۳۲ درجه اعلام کرد و گفت: کمینه دما هم امروز صبح در مهرآباد ۲۴ درجه گزارش شده است.