شناسهٔ خبر: 144611 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

سامانه پاسخ سریع زلزله در برخی شهرها راه‌اندازی شد

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام راه‌اندازی سامانه‌های پاسخ سریع زلزله برای بخشی از شهرهای مهم کشور گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ دستگاه خریداری شده و ۶۰ درصد دستگاه‌ها در پهنه کشور نصب شده است.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از برنامه‌های مرکز در خصوص تمهیدات کاهش مخاطرات زلزله را تشریح کرد و گفت: ویرایش پنجم آیین نامه ۲۸۰۰ به عنوان آیین نامه طراحی ساختمان در برابر زلزله در حال اتمام است و به زودی ابلاغ و اجرا می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین از پیاده سازی سامانه‌های پاسخ سریع زلزله برای بخشی از شهرهای مهم خبر داد و افزود: خرید و تهیه دستگاه‌های نوین و به روز شتاب نگار در برنامه قرار گرفت که تاکنون حدود ۸۰۰ دستگاه خریداری شده و ۶۰ درصد دستگاه ها در پهنه کشور نصب شده است.

حیدری با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ دستگاه شتاب نگار در دولت سیزدهم خریداری شده است، تصریح کرد: در صدد هستیم تا سامانه پاسخ سریع زلزله در برخی از شهرها در صورت وجود اعتبار راه اندازی شود چرا که این دستگاه ها به کمک مدیریت بحران می آید.

وی توضیح داد: سامانه پاسخ سریع زلزله قادر است بعد از زلزله در کمتر از چند دقیقه اعلام کند که بیشترین خسارت مربوط به کدام منطقه است تا نیروهای امدادی به آن منطقه گسیل شوند.