شناسهٔ خبر: 144637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد ۳ هزار و ۸۶۰ زائر اربعین از مرز شلمچه

مهر تایید زائران چهار محال و بختیاری به مرز شلمچه خورد معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام اربعین سال جاری ۷ هزار و ۸۳ نفر به عتبات و عالیات سفر کردند که ۳ هزار و ۸۶۰ نفر از این تعداد با ۲۰۱ سرویس از مرز شلمچه خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین مالکی، معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: در ایام اربعین سال جاری ۷ هزار و ۸۳ نفر به عتبات و عالیات سفر کردند که ۳۴۲ دستگاه ناوگان عمومی وظیفه جابه‌جایی این زائران را برعهده داشتند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: ۹۵ درصد زائران با اتوبوس و ۵ درصد دیگر با سواری و مینی‌بوس از سه مرز شلمچه، چزابه و مهران از استان خارج شدند.

وی ادامه داد: ۲۹۶ نفر با ۱۰ سرویس از مرز چزابه ، ۳ هزار و ۸۶۰ نفر با ۲۰۱ سرویس از مرز شلمچه و ۲ هزار و ۹۲۷ نفر با ۱۳۱ سرویس از مرز مهران خارج شدند.

مالکی اظهار کرد: بازگشت زائران از ۱۲ شهریور آغاز شد که تا روز گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ مسافر با ۱۲۶ سفر ناوگان عمومی به استان بازگشتند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ اتوبوس در مرز مهران و ۵ اتوبوس در مرز شلمچه مستقر هستند تا هم استانی‌ها را به مقصد برسانند البته تعداد مسافران استان ما در مرزها کمتر شده و بیشتر تقاضا برای استان‌های دیگر است.

وی در پایان گفت: طبق آمار، امروز آخرین روز پر مسافر مرزها است و با کم شدن حجم مسافر و بازگشت ناوگان خطوط داخلی نیز از بیستم باز می‌شوند.

مالکی افزود: تعداد مسافر و سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی امسال نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته و بیشتر سفرها با خودروهای شخصی و خودروهای اینترنتی صورت گرفته است.