شناسهٔ خبر: 144658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی نظام رسیدگی به تخلفات اداری

دوره آموزشی دوره آموزشی نظام رسیدگی به تخلفات اداری  در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، این مراسم با حضورامیدوار سرپرست محترم اداره توسعه منابع و تحول اداری، میر جعفرپور سرپرست محترم اداره بازرسی و کارشناسان حقوقی و توسعه منابع و تحول اداری با تدریس محسن عمرانی رئیس هیات مستشاری دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

 محسن عمرانی رئیس هیات مستشاری دیوان محاسبات کشور هدف از اجرای این دوره را آشنایی فراگیران با انواع تخلفات اداری،نحوه رسیدگی به تخلفات اداری،مراجع رسیدگی،وظایف و اختیارات هیاتهای رسیدگی به تخلفات می باشد.

وی افزود:  این دوره ها که به منظور پیشگیری از ارتکاب تخلفات اداری طراحی گردیده ، کارکنان باخطرات وقوع تخلفات اداری و تبعات و آثار آن آشنا می شوند.

عمرانی افزود: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی تاثیر مثبتی در فساد ستیزی و ارتقای سلامت اداری و کاهش شکایت و تخلفات اداری دارد.

رئیس هیات مستشاری دیوان محاسبات کشور گفت: آگاهی مردم از حقوق و تکالیف خود در قبال یکدیگر و همچنین در قبال دستگاه اجرایی مانع تضییع حقوق آنان و نیز زیاده خواهی احتمالی مردم در مراجعه به دستگاه های اجرایی و طرح شکایت و ادعاهای احتمالی می شود.

عمرانی با تاکید بر ضرورت تکریم  ارباب رجوع توسط کارمندان دولت  و اهمیت احترام متقابل اربابان رجوع به کارمندان گفت : کارمندان دستگاه های اجرائی موظف هستندکه وظایف  خود را با دقت ، سرعت ، صداقت ، امانت ، گشاده رویی ، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی  و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعین به طور یکسان و دستگاه ذی ربط پاسخگو باشند .