شناسهٔ خبر: 14471 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود:

سخنرانی معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش ملی «شهرسازی و معماری در گذر زمان»

سعید ایزدی همایش ملی «شهرسازی و معماری در گذر زمان؛ در جستجوی شهرسازی و معماری آینده» صبح امروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین همایش ملی «شهرسازی و معماری در گذر زمان؛ در جستجوی شهرسازی و معماری آینده» از صبح امروز دوشنبه ۲۵ آبان ماه در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

در این همایش محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه با موضوع «بازآفرینی شهری از طریق ارتقاء فضای عمومی: فضای عمومی به عنوان محرکی برای بهسازی مناطق وسیع‌تر» و مجید روستا عضو هیئت مدیره این شرکت از ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه با موضوع «مروری بر تجارب نوسازی و بهسازی شهری در ایران؛ با رویکردهای موجود امروز در ایران» سخنرانی خواهند کرد.

علیرضا عندلیب با موضوع «نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده با رویکرد آینده‌نگر»، مجتبی رفیعیان با موضوع «ویژگی‌های شهر فردا» و سعید حقیر با موضوع مدرنیته خودی با مفهوم فرهنگی و منطقه‌ای نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

تدابیر و تداوم سنت در معماری امروز، شهرهای سنتی در مواجه با تفکر مدرنیته، شهر ایرانی-اسلامی (گذشته، حال و آینده)، معماری و شهرسازی اسلامی از منظر جهانی شدن، مدیریت و حقوق شهروندی در شهرهای سنتی و مدرن، پرسش‌های پیش روی مرمت در حفاظت از معماری و شهرسازی، مبانی و شیوه‌های مداخله در حفاظت میراث معماری و شهرسازی و تاثیرات شرایط کنونی (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ...) در معماری و شهرسازی از محورهای این همایش هستند.

«سومین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان» از ساعت ۹ صبح امروز با حضور استاندار قزوین و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شده است و تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد./

نظر شما