شناسهٔ خبر: 144717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درجشنواره شهید رجایی استان صورت گرفت

رتبه برتر اجرای طرح ملی مسکن و بهسازی بافت فرسوده به راه و شهرسازی هرمزگان اهدا شد

رتبه برتر اجرای طرح ملی مسکن و بهسازی بافت فرسوده راه و شهرسازی هرمزگان اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در جشنواره شهید رجایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان، در بین دستگاه های اجرایی، موفق به کسب رتبه برتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نوسازی بافت فرسوده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به این موفقیت اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های کلیه همکاران، این اداره موفق به کسب این مقام در ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی استان (جشنواره شهید رجایی) در سال ۱۴۰۱ شد.

وی با اشاره به روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان، گفت: بخش زیادی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان را دهک‌های پایین تشکیل می‌دهند، بر همین اساس در سال گذشته تلاش بر این بود که از نظر مالی فشار کمتری بر این افراد وارد شده و بیش از ۵۰ درصد از هزینه ساخت هر واحد با تسهیلات بانکی تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه قیمت تمام شده هر واحد در نهضت ملی مسکن حدود یک میلیارد تومان است، افزود: از این مبلغ حدود ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و آورده هر متقاضی بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان است.

کمالی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه های دولت سیزدهم نوسازی بافت های فرسوده شهری است، اظهار کرد: نوسازی بافت فرسوده می تواند پتانسیل بسیار خوبی برای تولید مسکن باشد چرا که در نوسازی بافت فرسوده نیازی به صرف هزینه برای پروژه های روبنایی و زیرساختی نیست از سال گذشته تا به امروز، تمرکز فراوانی روی احیای بافت فرسوده در استان صورت گرفت و بخش زیادی از واحدهای افتتاح شده طرح نهضت ملی مسکن مربوط به واحدهای فرسوده ای بود که نوسازی شد.

گفتنی است در بخشی از متن لوح تقدیمی جشنواره شهید رجایی به نقل از استاندار هرمزگان اشاره شده: از آنجایی که در پرتو تلاش های ارزشمند حضرتعالی و همکاران محترمتان، از سوی ستاد جشنواره شهید رجایی استان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ به عنوان دستگاه برتر در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بهسازی بافت فرسوده انتخاب گردیده اید، لازم می دانم این موفقیت را به آن جناب و مجموعه کارکنان دستگاه تبریک عرض نموده از اقدامات اثر گذار شما در گسترش سطح کمی و کیفی زیر ساخت های شهری و مسکن و نهایتا افزایش رضایتمندی عمومی، قدردانی نمایم.

امیدوارم با استمرار تلاش و فعالیت ویژه در سال مهار تورم، رشد تولید، با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی، موجب ارتقای کارآمدی دولت مردمی و توسعه مسکن ملی و بهسازی بافت های فرسوده شهری در هرمزگان شوید.