شناسهٔ خبر: 144718 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدار مشاور امور خانواده وزارت راه و شهرسازی با معاون امور بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو

سیدجوادی مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی با معاون امور بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی- تحولی حوزه زنان و با هدف تعامل، همکاری و هم افزایی مشترک دفتر امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی با معاونت بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو  و رایزنی‌های اولیه، نشست مشترک سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی با یزدانی معاون امور بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

در این نشست سیدجوادی ضمن تشریح و ارائه برنامه‌ها و اقدامات موثر در حوزه زنان در وزارت راه و شهرسازی، ابراز امیدواری کرد که با برداشتن گام‌های مشترک با توجه به ظرفیت‌های موجود حوزه راه تعالی زنان و مشارکت فعال آنان در این وزارتخانه شاهد تحولی چشمگیر در این حوزه باشیم.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در اختیار وزارت راه و شهرسازی در جهت استفاده از ظرفیت بانوان در نقش آفرینی و مشارکت بانوان در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها وجود دارد که با توجه به رویکرد تعاملی  و تحولی جدید این وزارتخانه، امیدواریم بتوانیم در بحث نقشه راه جدید تدوین شده در حوزه زنان کنشگری فعال داشته باشیم و از این ظرفیت بهره ببریم.

معاون بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو هم ضمن تشریح ساختار و اهداف و برنامه‌های یونسکو در ایران، با تقدیر از برنامه‌های موثر اجرا شده خواستار همکاری و تعامل سازنده با وزارت راه و شهر سازی در پیشبرد اهداف عالیه شد.

سید جوادی همچنین اظهار کرد: مطابق با تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی، افزایش مشارکت بانوان با همکاری همه معاونت‌ها و مدیران ارشد در تمامی سطوح سازمان ها و شرکت های تابعه در جهت ارتقا نقش آفرینی بانوان در پیشبرد و پیشرفت ماموریت ها، اقدامات و برنامه‌ها در دستور کار است. 

در این نشست مدیرکل اجتماعی- فرهنگی شهرهای جدید و همچنین مدیرکل امور رفاه و سلامت شرکت راه‌آهن  و سایر مدعوین، نقطه نظرات و گزارشی از اقدامات خود را ارائه کردند.

درپایان  این نشست مقرر شد، پیشنهادات و راهکارهای مرتبط طرفین مطرح و در جلسات آتی مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.