شناسهٔ خبر: 144838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۳۵ هزار زائر اربعین با ناوگان عمومی کرمان به مرزهای شلمچه و چذابه اعزام شدند

بيش از 35 هزار زائر اربعين با ناوگان عمومی به مرزهای شلمچه و چذابه اعزام شدند مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان گفت: از تاریخ ۲۵ مردادماه الی ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۲ بیش از ۳۵ هزار زائر بوسیله ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰۰ دستگاه مینی بوس پلاک عمومی و فعال بخش حمل و نقل عمومی به مرزهای شلمچه و چذابه منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده افزود: طی مدت یاد شده بیش از ۳۵ هزار نفر زائر از مبداء پایانه های مسافربری استان کرمان حدود با یکهزار سفر به مرزهای شلمچه و چذابه اعزام شدندکه رشد حدود ۳۲ درصدی را نسبت به سال قبل به دنبال داشت.

عراقی زاده تصریح کرد: ۶۰۰۰ زائر کشور پاکستان که از مرز ریمدان سیستان و بلوچستان به محدوده شهرکرمان در حوزه شهرستان ماهان وارد شده با مدیریت جهادی ستاد بحران و حمایت های محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و رئیس ستاد اربعین استان و همکاری ارگان های نظامی و انتظامی استان از جمله سپاه پاسداران، نزاجا و ارتش جمهوری اسلامی استان حدود ۶۰۰۰ زائر به مرز چذابه اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان یادآور شد: تعداد ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی سطح استان نیز از قبل مورد بازرسی های مستمر قرار گرفتند و علاوه بر ارائه خدمات مناسب به زائران نقش مهمی در حفظ ایمنی راهها ایفا کردند.

عراقی زاده در پایان گفت: اینک امید است با استعانت از خداوند قادر متعال و یاری جستن از حضرت ابا عبدالله الحسین بتوانیم در سال های پیش رو بیش از پیش خدمتگزار زائران حضرت سیدالشهداء باشیم.