شناسهٔ خبر: 144853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنج ماهه نخست امسالصورت گرفت:

ورود بیش از ۴۳ میلیون خودرو به استان البرز

ورود و خروج خودرو رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان البرز با بیان اینکه طی پنج ماهه نخست امسال ۴۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۵۸ خودرو وارد استان شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، علی شادفر رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان البرز اظهارکرد: طبق آمار دریافتی از دستگاه‌های ترددشمار جانمایی شده در محورهای مواصلاتی البرز در پنج ماهه نخست امسال ۴۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و  ۲۵۸خودرو  خودرو وارد استان شده است.
وی از رشد سه درصدی ورود خودرو به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت ۴۶ میلیون و ۲۵۸ هزارو ۴۲۶ خودرو از استان خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.
شادفر سرعت متوسطه وسایل نقلیه در این بازه زمانی را ۷۲ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین از آمار تردد پنچ ماهه، ۶ درصد بوده است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان البرز در پایان پرترددترین محور مواصلاتی استان در این بازه زمانی را آزادراه کرج- تهران محدوده شهرک خاتم با متوسط تردد ساعتی ۶ هزار و ۲۰۸ خودرو اعلام کرد.