شناسهٔ خبر: 144860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز مدیریت راه های جنوب استان خبر داد؛

تردد بیش از ۱۲ میلیون وسیله نقلیه در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

تردد رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت افزون بر ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای جنوب استان در۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علیرضا یارمحمدی رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی داشته است.

یار محمدی عنوان کرد: پر تردد ترین محور های حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر(سه راهی نیکشهر) و چابهار (منطقه آزاد چابهار) می باشد.

وی با اشاره به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای، افزود: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره‌وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روان سازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش‌ها، مدیریت مؤثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب استان های خراسان جنوبی ، کرمان و خراسان رضوی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی میزان پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماس های سامانه ۱۴۱ یادآور شد: پایگاه گویای اطلاع‌رسانی ۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته با حضور کارشناسان مرکز، آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.

یار محمدی خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز می توانند با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ در تلفن های همراه ، از نمایش تصویری وضعیت جاده‌ها با استفاده از دوربین های نظارتی، نمایش نقشه بر خط ترافیکی راه‌ها، میزان مسافت و نقشه مسیر برای مبدا و مقصد انتخابی در طول سفرهای خود بهره‌مند شوند.