شناسهٔ خبر: 144864 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری دهمین نشست کارگروه ماده ۱۳ تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی

عکس مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دهمین نشست رفع موانع و مشکلات تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها با اولویت استفاده از این اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در راستای اجرای ماده ۱۳ تفاهمنامه دوجانبه وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد و کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی با اشاره به برگزاری دهمین نشست کارگروه ماده ۱۳ تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی گفت: رویکرد این نشست‌ها حل مسائل پیش آمده در روند اجرای تفاهمنامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد.

وی افزود: تعیین تکلیف در واگذاری اراضی ملی، اجرای مقررات ماده ۵۶، تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری، احصا اطلاعات اسناد مالکیت اراضی ملی، تعریف نوعیت اراضی و نحوه درج آنها در سامانه پنجره واحد و همچنین نحوه تحویل و تحول اراضی مستحدث ساحلی از جمله مواردی بود که در این نشست به آنها پرداخته شد.

گفتنی است نمایندگانی از استان‌های کرمانشاه، جنوب کرمان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و استان تهران به صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست حضور داشتند.