شناسهٔ خبر: 144911 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزارت راه و شهرسازی به پایگاه خبری نسیم آنلاین جوابیه داد

تکذیب ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی

جوابیه وزارت راه و شهرسازی با صدور جوابیه ای مطلب منتشر شده در پایگاه خبری نسیم آنلاین با عنوان «تأمین زمین برای ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی» را تکذیب و اعلام کرد این موضوع اساسا کذب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی متن این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای محمدصابر نیکنام

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری نسیم آنلاین

با سلام و احترام

بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در تیتر صفحه نخست پایگاه خبری نسیم آنلاین با عنوان «تأمین زمین برای ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی» در 19/2/1402 ساعت ۱۴:۱۸:۲۸  با کدخبر: 2377994 طبق ماده 23 قانون مطبوعات توضیحات زیر برای انتشار ارسال می‌شود.

خواهشمند است طبق قانون ذکر شده دستور فرمایید مطالب ارائه شده با همین تیتر و با همان فونت و اندازه در همان صفحه و ستون به منظور تنویر افکار عمومی منتشر شود.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

تکذیب ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی

پایگاه خبری نسیم آنلاین در 19 شهریور ماه 1402 محتوایی را با عنوان «تأمین زمین برای ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی» بر اساس شنیده ها و بدون ذکر مستندی موثقی منتشر کرد که اساس کذب بوده است.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم، برنامه ریزی و پیش بینی استانی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از نظر تدارک زمین و امکان ساخت و ساز در ابتدای دولت انجام شده است اما ساخت و واگذاری بر اساس تقاضای ثبت شده در هر شهر استان انجام می شود و در شهرهای فاقد متقاضی واحد های مسکونی ساخته نمی شود.

یادآوری می شود اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگفته از تجارب پیشین در تعیین مکان ساخت، حجم و تعداد و موارد مشابه بوده است. بر این اساس ابتدا در چندین نوبت ثبت نام از متقاضیان مسکن های حمایتی دولت انجام شده است و پس از پالایش مشخصات افراد برای تأمین زمین و انجام عملیات اجرایی و اقدامات دیگر برای دریافت تسهیلات بانکی انجام می شود.

پس از تعیین زمین، متقاضی به پروژه متصل می شود و به عبارتی واحد های مسکونی هر متقاضی مشخص می شود. همچنین هدف گذاری شده تا امسال در سراسر کشور ۵۰۰ هزار قطعه زمین واگذار شود و متقاضیان با دریافت تسهیلات ساخت و ساز را انجام دهند.

با توجه به واگذاری زمین به افراد مشخص ثبت نام کننده کذب بودن محتوای مربوط به "ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی " به خوبی آشکار می شود.

در پایان تأکید می شود بر اساس اصول حرفه ای رسانه ای نوشتن محتوا بر اساس "شنیده ها" موجب تشویش اذهان عمومی ، تضعیف امید و کاهش سرمایه های اجتماعی  می شود و لازم است قبل از انتشار نویسنده از موثق بودن محتوا مطمئن شود.

به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir  روزانه آخرین اخبار و اطلاعات حوزه راه وشهرسازی و به ویژه مسکن های حمایتی را منتشر می کند.