شناسهٔ خبر: 144912 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با پایان عملیات پروازی ویژه اربعین در فرودگاه امام خمینی(ره) اعلام شد؛

میزبانی از ۲۳۶ هزار زائر اربعین در ترمینال سلام

شهر فرودگاهی رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: عملیات پروازی ویژه اربعین ۱۴۰۲ با اعزام و پذیرش حدود ۲۳۶ هزار زائر در ترمینال سلام به پایان رسید که رشد ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سعید چلندری رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به پایان عملیات پروازی ویژه اربعین در ترمینال سلام گفت: این عملیات از ۲۷ مرداد ماه آغاز شده بود و در ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه ۲۰شهریور ماه با انجام آخرین پرواز فوق‌العاده از مبداء نجف به پایان رسید.

چلندری ادامه داد: در عملیات پروازی ویژه اربعین ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۶ هزار زائر در ترمینال سلام اعزام و پذیرش شدند که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است، همچنین برای جابه‌جایی این زائران یک هزار و ۷۵۴ پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و عراقی انجام شد که رشد ۱۵ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در تشریح میزان و علت تاخیر پروازهای اربعین خاطرنشان کرد: متوسط تأخیر پروازهای ویژه اربعین در سال گذشته ۷۶ دقیقه بود که این عدد در عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۲ با کاهش ۲۵ درصدی به ۵۶ دقیقه رسید، علت تاخیر پروازها نیز محدودیت‌های فرودگاه نجف به دلیل ترافیک پروازی بالا و نقص فنی هواپیماها بود.

وی گفت: امسال با اقدام جهادی همکارانم در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آسفالت ریزی محوطه ۱۷ هکتاری پارکینگ ترمینال سلام در کمتر از ۲ هفته انجام شد و ۱۶ هزار خودرو نیز به صورت رایگان از این پارکینگ استفاده کردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بهره برداری از پارکینگ جدید هواپیماها در فرودگاه امام (ره) به وسعت ۱۰۰ هزار متر مربع را از دیگر اقدامات این مجموعه پیش از عملیات پروازی اربعین برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این پارکینگ جدید فضای مناسب برای پارک ۱۳ هواپیما فراهم شد که تاثیر به‌سزایی در مدیریت ترافیک پروازی فرودگاه داشت.

عضو قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد: امسال ۲۰ موکب در محوطه پیرامونی و داخل ترمینال سلام برای خدمت رسانی به زوار سیدالشهدا (ع) توسط شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و ارگان‌های نظامی و انتظامی حاضر در فرودگاه و شرکت های هواپیمایی برپا شد و شب‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی نیز در این ترمینال اجرا شد.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدامات همکارانم در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه‌ فراجا، پلیس گذرنامه فراجا و شرکت های هواپیمایی موجب شد تا هیچ مشکلی در اعزام و پذیرش زائران نداشته باشیم و بتوانیم با تمام توان میزبان زائران اربعین باشیم.