شناسهٔ خبر: 144918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احصاء اراضی اوقافی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی اوقافی در شهرهای استان با مشارکت و همراهی اداره کل اوقاف برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن احصا و شناسایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه زنده تلویزیونی در مسیر توسعه که از شبکه استانی مرکز آذربایجان‌غربی پخش شد، اظهار کرد: اراضی که از طرف اوقاف برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی احصا شده، پس از تعیین کاربری و مشخص شدن وضعیت زمین به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست در شهر ارومیه ۲۰ هزار مترمربع اراضی داخل محدوده شهری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۸ هزار و ۱۰۰ مترمربع در قالب ۳۶ قطعه از اراضی اوقافی با قابلیت بارگذاری۱۳۳ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص یافته است.

حمزه‌لو افزود: هدف ما در بحث تغییر کاربری و الحاق به محدوده اراضی اوقافی بهره‌مندی عموم مردم از طرح نهضت ملی مسکن است تا تامین مسکن در جامعه با سرعت انجام گیرد.