شناسهٔ خبر: 144922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعزام ۷۰۰ زائر از چهارمحال و بختیاری به مشهد

اعزام ۷۰۰ زائر از چهارمحال و بختیاری به مشهد مقدس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از روز گذشته تا کنون ۲۳ سفر به مشهدمقدس داشتیم، گفت: روز گذشته ۸ دستگاه اتوبوس و امروز ۱۵ دستگاه اتوبوس با حدود ۷۰۰ زائر از استان به مقصد مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری) روح‌الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: گرمای هوا در سال جاری سبب شد تا برخی از زائران سفر زیارتی پایان ماه صفر خود را از کربلا به مشهد تغییر دهند لذا طرح سفر به مشهد از ۱۹ آغاز و تا ۲۸ شهریور ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح از روز گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود اوج سفر به خراسان رضوی فردا و اوج سفر بازگشت به استان نیز روز شنبه باشد لذا پیش‌فروش بلیت حضوری و اینترنتی شروع شده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تا کنون ۲۳ سفر به مشهد داشتیم، ادامه داد: روز گذشته ۸ دستگاه اتوبوس و امروز ۱۵ دستگاه اتوبوس با حدود ۷۰۰ زائر ازاستان به مقصد مشهد مقدس اعزام شدند.

غلامی اظهار کرد: به منظور سهولت در امر جابه‌جایی زائران غیر از یک شرکت ثابت مسافر بری به مقصد مشهد مقدس از ۷۰درصد ظرفیت ۵ شرکت مسافربری شهرکرد - اصفهان نیز استفاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: به منظور تشویق رانندگان و خدمت‌رسانی بیشتر نرخ بلیت بازگشت از مبدا مشهد به مقصد کل کشور ۳۰ درصد افزایش یافته اما تغییری در نرخ بلیت رفت به مشهد تغییری ایجاد نشده است.

وی در پایان گفت: بیشتر سفرها به مشهد به صورت کاروانی و سفر دربستی است که هزینه این سفرها به صورت توافقی با رئیس کاروان و شرکت مسافربری تعیین می‌شود.