شناسهٔ خبر: 144924 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

کنترلرهای مراقبت پرواز ایران جزو برترین‌های جهان هستند

علی قاسم زاده عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی گفت: کنترلرهای مراقبت پرواز ایران، باوجود تحریم‌های ظالمانه دشمن و نیز حداقل امکانات جزو برترین‌های جهان هستند.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ علی قاسم‌زاده عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی، اظهار کرد: صنعت هوانوردی به‌عنوان یک صنعت بسیار مهم در تمام نقاط جهان شناخته شده است و بر همین اساس متخصصان ایرانی نیز در این حوزه با توجه به امکانات موجود در دنیا زبانزد هستند.

عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: کنترلرهای مراقبت پرواز ایران، باوجود تحریم‌های ظالمانه دشمن و نیز حداقل امکانات جزو برترین‌های جهان هستند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های امیرحسین صادقچه، مدیرکل سابق کنترل ترافیک هوایی گفت: مدیرکل سابق برای اعتلای صنعت هوانوردی تمام همت خود را به‌کار بست و اطمینان داریم از این پس نیز مدیرکل جدید با تمام قوا برای رشد و توسعه این حوزه تلاش خواهد کرد.

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی تصریح کرد: بدون شک رفت و آمد مدیران در تمام مناصب مدیریتی امری طبیعی است و هرکس در سمت جدید باید برای جلب رضایت خداوند متعال و بالا نگاه داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش کند.

محمد یوسف ثقفی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و رسیدگی به شکایات شرکت فرودگاه‌ها نیز در این مراسم با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: کار صادقانه برای خدا، آرامش روح را در پی دارد و چنین مدیری می‌تواند بدون ترس از تخریب‌ها به کار خود ادامه دهد.

اهمیت استفاده از نیروهای متخصص برای تحقق اهداف

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم گفت: تمام حوزه‌های تخصصی و مدیریتی بر محور انسان و مدیریت منابع می‌چرخد و با استفاده بهینه از نیروهای متخصص می‌توان به اهداف مهم دست یافت.

محمد الهی‌نیا افزود: تمامی مدیران به‌خصوص مدیران هوانوردی، تا لحظه آخر مسئولیت بر عهد خود پایبند هستند و دلسوزانه برای رشد صنعت تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: رویکرد مدیریت در صنعت هوانوردی به‌گونه‌ای است که افراد به‌صورت ۲۴ ساعته پای‌کار هستند و به این نوع زندگی عادت کرده‌اند.

مسعود نیکبخت معاون سابق عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها که در این مراسم حاضر بود، گفت: عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها در تمامی حوزه‌ها، همواره بالاترین نمرات را از ایکائو دریافت کرده که این موضوع شایسته تحسین است.

مدیرکل سابق کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به لحظات دشوار و پر استرس حوزه کاری خود گفت: خوشبختانه در سه سال فعالیت بنده در این اداره کل شاهد هیچ‌گونه بحران خاصی نبوده‌ایم.

امیرحسین صادقچه افزود: در اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی، فراز و نشیب و کمبودهایی به لحاظ تجهیزات وجود دارد اما تمامی متخصصان این حوزه، در قالب یک گروه همدل و متحد تلاش می‌کنند.

احمد نیک‌نام مدیرکل جدید کنترل ترافیک هوایی نیز در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر تمام همکاران فقید این حوزه، گفت: در مراقبت پرواز به تنهایی نمی‌توان کاری را از پیش برد بلکه با کار گروهی می‌توانیم ضمن تغییر شرایط موجود برای پیشرفت این حوزه مهم در منطقه گام برداریم.